Beef en Steak

Buikspek lokale slager omgeving Enschede

Imperial Guard

Pitmaster
Hopelijk kunnen julllie me verder helpen aangezien ik dinsdag Porchetta wil maken, ben ik op zoek naar een stuk buikspek.

Helaas heb ik me vergist in de datums en is online bestellen geen optie meer.
Zou iedere lokale slager dit hebben? Omgeving Enschede

Alvast bedankt.

Je zou ze morgen eens kunnen bellen. Je beste gok is Nijboer aan de lippekerkstraat denk ik.
Anders dinsdag bij Aalvink op de markt, maar dat is te laat denk ik.
Het slachthuis in Haaksbergen hoor ik ook goeie verhalen over, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

chckstrk zei:
Je zou ze morgen eens kunnen bellen. Je beste gok is Nijboer aan de lippekerkstraat denk ik.
Het slachthuis in Haaksbergen hoor ik ook goeie verhalen over, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Thanks voor je hulp, eventueel morgen Aalvink bellen en bestellen, dinsdag afhalen op de markt?

Ik heb beloofd Porchetta te maken en zit nu een beetje in de stress  :D compleet vergist door deze dagen.

Een slager die geen buikspek heeft hangen is geen slager. Speklapjes snijdt hij waarschijnlijk dagelijks, dus een kilo of 1 a 2 aan buikspek heeft een slager altijd hangen.

Jan Aalvink heeft het zeker, meteen even spare-ribs en varkenskoontjes meenemen  ;). Doe hem de groeten  :D

chckstrk zei:
Maar porchetta moet een uur of 8 op de Q toch?

Of High & Fast +- 2uurtjes

Of even bij meerdanvlees kijken, das van Bolscher, kun je volgens mij ook ophalen of langsgaan, bij het CBR in de buurt

Aalvink heeft altijd wel buikspek bij zich. Gewoon even bellen :D

chckstrk zei:

Vanmorgen bij Nijboer geweest en die heeft een mooi stuk voor me gesneden, ontbeend en gevlinderd en daarna 2 mooie biefstukjes gesneden. Geweldig dat alles voor je wordt gesneden.

Thanks voor alle hulp, morgen avond post ik het resultaat.

PS, kleine aansluitende vraag ik bereid het op de Weber Spirit (Gas). Hoe kan ik het beste het rookhout gebruiken?

Imperial Guard zei:
PS, kleine aansluitende vraag ik bereid het op de Weber Spirit (Gas). Hoe kan ik het beste het rookhout gebruiken?
Envelopje maken van aluminium-folie, houtsnippers erin, gaatjes prikken in de bovenkant en deze boven een brander leggen. Duurt even voordat er rook komt....

Ik gebruik een gietijzeren smokerbox daarvoor, die zet ik rechtstreeks op de flavorizer bars, denk dat het envelopje ook rechtstreeks op de bars kan (gaatjes alleen aan de bovenkant?) of bedoelde je op het rooster boven de actieve brander?

Ceriel zei:
Imperial Guard zei:
Envelopje maken van aluminium-folie, houtsnippers erin, gaatjes prikken in de bovenkant en deze boven een brander leggen. Duurt even voordat er rook komt....
Maar 1 gaatje prikken!!! Heb je langer rook!!!!!

chckstrk zei:
Imperial Guard zei:
Geweldig dat alles voor je wordt gesneden.

Ja schitterend he. Bijzonder winkeltje wel, mooi dat er nog zulke vaklui zijn.

Ja zeker alles is een beetje gedateerd maar kennis van zaken maar zeer mooi vlees en naar mijn idee niet al te duur.

chckstrk zei:
Imperial Guard zei:
Ja zeker alles is een beetje gedateerd maar kennis van zaken maar zeer mooi vlees en naar mijn idee niet al te duur.

Haha ja bij ons heet ie ook de badkamerslager
Whahaha 
Ken heel die zaak niet maar vind die benaming geweldig.

Terug
Bovenaan Onderaan