BasBQ
Beef en Steak

Buikribben

 

Yorick

Vuurmaker
Berichten
85
Veel te lang geleden dat ik wat heb gepost, maar met een 2e kind van 6 weken, een nieuwbouwhuis in aanbouw en de huidige woning in de verkoop wou het er niet echt van komen 😂.

2 weken geleden meldde de Kamervoorzitter dat ze uit eten ging met een vriendin. Mooi, dat betekend dat er ribben gemaakt kunnen worden. Even een maatje geappt en bingo: gisteravond ribben 😎.

Dit keer bewust eens gekozen voor een andere cut. Wel weer op de gebruikelijke 3-2-1 achtige methode omdat we dat wel vaker doen hier in huis. Benieuwd naar het verschil…

Goed de slachtoffers:
323654A5-219E-4DCF-96DE-ABA9BA2AF956.jpeg


Buikribben x3 elk van een goede 600 gram…

In de sparerib rub van Noskos de kamado op die inmiddels 100 graden was, samen met een blokje kers en een blokje appel…
D8898D28-8FC9-4CA9-83A1-CA6EB38757BF.jpeg

101936E8-F855-4931-B081-D8CF28EF33A6.jpeg


Na 2,5 uur was ik tevreden en werden ze ingepakt met Talisker Whisky, appelsap en een beetje boter:

7D6FF37A-7276-49B1-AC00-84204FFD9A40.jpeg

Na 1,5 uur klaar, even kort terug op de Q en daarna ingesmeerd met de favoriete bbq saus hierin huis van Blue’s Hog 😎
2D922C73-E60F-41DB-8B28-4D572BF97B14.jpeg


En een half uurtje later konden we aanvallen…
2D80855E-4CC1-4A3C-AA26-7BBD3B7B9FDE.jpeg


Ik was dus benieuwd hoe deze ribben zouden zijn tegenover de normale dikbevleesde ribben die de slager hier altijd heeft. Ze hadden iets meer bite voor m’n gevoel, maar vond het vrij veel bot. Desalniettemin: ribben +1 😎
 
Ziet er heerlijk uit!
Vind buikribben altijd net wat meer smaak hebben dan de gewone ribben.

Proef je het verschil tussen talisker en een goedkope blend nog terug? naast ardbeg is talisker toch wel een van mijn favorieten. Ik gebruik zelf altijd een goedkope blend bij het inpakken omdat jk er vanuit ging dat je het niet echt terug proeft
 
Kijk, dat is nu eens een nuttige tijdsbesteding als de CEO op dienstreis is. :ROFLMAO:
:ROFLMAO:
Lekker.
 
Ziet er heerlijk uit!
Vind buikribben altijd net wat meer smaak hebben dan de gewone ribben.

Proef je het verschil tussen talisker en een goedkope blend nog terug? naast ardbeg is talisker toch wel een van mijn favorieten. Ik gebruik zelf altijd een goedkope blend bij het inpakken omdat jk er vanuit ging dat je het niet echt terug proeft
Na het lakken proefde ik de talisker niet meer. Viel eerlijk gezegd tegen, bij het uitpakken rook je hem echt heel duidelijk.
 
Zie zien er geweldig lekker uit. Mooie kleur ook....
 
Terug
Bovenaan Onderaan