BasBQ
Beef en Steak

Brisket Whole Packer inclusief burnt ends ... we gaan voor de koei !

 
 
 
 

Smoke-A-Holic

Stoker
Berichten
323
Gisteren voor de allereerste keer een brisket gemaakt van6,5 kg, dat was vroeg opstaan zeg ๐Ÿ˜ตโ€๐Ÿ’ซ had er 12 uur voor uitgetrokken in totaal ๐Ÿ•ฐ
Had hem al paar weekjes geleden bij de slager gehaald
20230429_113359.jpg

In de rub en met 4 stukken Hickory 5,5 uur op de Q met af en toe een spray en injecteren met fond
20230527_072542.jpg


20230527_073043.jpg

Als de bark voldoende is gaan we inpakken in de folie met roomboter
20230527_142043.jpg

Ondertussen alvast de whisky bbq saus gemaakt voor de burnt ends
20230527_150211.jpg

Uiteraard asperges als side dish en gevulde jalapenopeper met kaas en bacon inclusief 4 kazen paddestoelen
20230527_174751.jpg

20230527_181253.jpg

Alles op de barbie geladen voor het laatste gedeelte
20230527_193054.jpg

En daar is ie dan na flink tijdje rusten ๐Ÿ˜…
20230527_201139.jpg

De burnt ends in de saus afbakken
20230527_202510.jpg

Opmaken van het bord en de burnt ends opgediend ๐Ÿ˜‹
20230527_202816.jpg

20230527_203624.jpg

Zo dan ... ๐Ÿ˜… wat een dag zeg !
Hij had wel iets sappiger gemogen in het dikke gedeelte maar was zeker geen mislukking, volgende keer neem ik een iets vetter stuk vlees.
Maar de burnt ends ๐Ÿ‘๐Ÿป๐Ÿ”ฅ๐Ÿ˜‹

Zover mijn bijdrage dit weekend en hopen op m'n koei! ๐Ÿฎ
 
Mooi man! Dat moet gesmaakt hebben! Hoe deed de fond het?
 
Mooi resultaat, welkom bij de โ€˜grote drieโ€™.
Injecteren als het vlees al op de bbq ligt heb ik nog nooit gedaan, geeft dat geen enorme troep?
 
Mooi resultaat, welkom bij de โ€˜grote drieโ€™.
Injecteren als het vlees al op de bbq ligt heb ik nog nooit gedaan, geeft dat geen enorme troep?
Ik had er een mooie aluminium schaal onder gezet en dat ging eigenlijk boven verwachting goed. Ik heb dat injecteren gedaan omdat het vlees er erg mager uitzag en bang was dat het te droog zou worden. Maar ging prima dus dit experiment ๐Ÿ‘๐Ÿป

Bedankt voor de koe! ๐Ÿ˜…๐Ÿฎ
 
Ziet er goed uit ๐Ÿ˜‹gefeliciteerd met de ๐Ÿ‚
 
Dat ziet er heel goed uit!

Staat hier ook heel hoog op de verlanglijst.

Gefeliciteerd met je ๐Ÿฎ
 
Dat was even een karwei, maar wat ziet dat er geweldig uit.
 
Hele gave bijdrage dit! Ik wil ook een brisket gaan maken. Wel een soort van heilige graal op de bbq! Had je veel eters of heb je een hoop ingevroren? Ook erg lekkere bijgerechten er bij. Dat maakt het helemaal compleet! Wat voor temperatuur heb je aan gehouden en hoe laat was die klaar?
 
Hele gave bijdrage dit! Ik wil ook een brisket gaan maken. Wel een soort van heilige graal op de bbq! Had je veel eters of heb je een hoop ingevroren? Ook erg lekkere bijgerechten er bij. Dat maakt het helemaal compleet! Wat voor temperatuur heb je aan gehouden en hoe laat was die klaar?
Om 6.30 uur begonnen s'ochtends en om 20 uur konden we aan tafel. Ik heb de temperatuur op 110 graden gehouden en na 5,5 roken ingepakt in dubbele folielaag voor een uurtje of 5. Zeker nog zo'n 2,5 kilo over maar dat komt vast goed.
Kerntemperatuur 95 graden aangehouden.
Prima om vacuรผm in te pakken en weer warm te maken in een warm water badje.
T'is een project maar zeker proberen waard! ๐Ÿ‘๐Ÿป๐Ÿ˜‹๐Ÿ”ฅ
 
Terug
Bovenaan Onderaan