BasBQ
Beef en Steak

Brisket time!

Super!

Jammer dat je het zo simpel hebt gehouden, ik moet er zelf ook nog aan geloven om een brisket te maken. Dat gaat zeker deze zomer gebeuren :)
 
Staat zeker nog op mijn ToDo lijst, maar zal niet eerder gaan gebeuren als de zomer.
Voorbereiding was top maar dat blijkt geen garantie te zijn. Jammer hoor dat het voor je gevoel niet goed was.
In ieder geval gefeliciteerd met je koe-tje
 
Frits zei:
Gefeliciteerd met je koetje!

Brisket is een moeilijk stuk vlees oom goed te bereiden, hij ziet er ook best mager uit, was het van een Nederlandse of Amerikaanse koe?

Bedankt Frits!
Ik vermoed dat het een Nederlandse koe was. Ik heb hem gekocht bij Aalvink. Hij was inderdaad niet dooraderd.
Ik heb nog te weinig ervaring met de brisket om tijdens de cook ook goed te kijken wat er precies nodig is.
Ik zal er nog wel een laar verpesten vrees ik voordat ik hem onder de knie heb ;)
 
Gefeliciteerd met je koei! 
Het is idd een lastig stukje vlees en een grote factor is proberen jezelf te beheersen om dingen aan te passen tijdens de cook. Ik heb daar zelf ook moeite mee, je wilt toch al gauw
iets aanpassen terwijl je het vlees gewoon zn ding moet laten doen op een stabiele temperatuur.
Maar dat zeggende, het is geen straf het vaker te proberen! De keer dat je een smeltend in je mond stuk brisket hebt gemaakt gaat je bij blijven  B-) Zo lekker!
 
Jammer om te horen dat het wat droog is, maar je eerste brisket is een feit! ;)

Bij dit mooie vlees kan het aan veel factoren liggen. Ik haal mijn rund en varken ook bij Aalvink en de kwaliteit is zeer goed. Alleen de brisket point bij hen heeft weinig vet. De laatste keer heb ik het, net als jij, op de Franklin style 50/50 (thats how he rolls) gedaan en tevens ge?njecteerd met runderbouillon. Bij mij was hij niet droog maar zeker niet perfect. Volgende keer voor mij ook minder van de peper.

Ik hoop dat je het nog een keer gaat proberen want ondanks de tijd die je er mee bezig bent is het een geweldig smakend stuk vlees.

Ik heb wel eens gehoord; Brisket for brisket to a beter result.
 
JayLaurs zei:
....
Ik heb wel eens gehoord; Brisket for brisket to a beter result.

Bedankt!
Ik ga het zeker nog eens proberen eerst weer even wat moet verzamelen (en tijd maken).
Wel fijn om te horen dat ik niet de enige ben die ermee worstelt.

 
Nu hopen dat moeder natuur ons snel zon en aangename temperaturen schenkt.

Mijn briskets komen deze week met nog wat PP. Voor mij dus binnenkort weer een nieuwe poging.  :-S
 
Wel een mooie run. Je hebt er weer veel van opgestoken. Volgende keer beter.

Gefeliciteerd met je koei.
 
Gefeliciteerd met het koetje.  Volgende keer lukt het vast al beter!
 
Terug
Bovenaan Onderaan