BasBQ
Beef en Steak

Brisket time!

gaat goed komen  ;)
 
Die wordt puik dat zie je zo!
 
Nou het zit erop.
Het liep vandaag toch allemaal net even wat anders dan verwacht/ gehoopt. Als eerst schoot de kerntemperatuur binnen no time omhoog. Gelukkig vlakte dat af bij 69c en kwam de brisket in de zone terecht. Hij bleef echter veel langer dan verwacht in de zone. Na het inpakken van het vlees wilde de kerntemperatuur maar niet omhoog. Ik heb toen uiteindelijk de Q naar 160c gestookt. Ondanks dat duurde het toch nog een hele tijd voordat de brisket de 90c had bereikt.
5b9157d6ab0a995a4fd199270b3d68b2.jpg


De brisket rook geweldig en had een lekkere peper geur. Bij het aansnijden merkte ik direct dat hij droog was.  Er zat een stukje aan het vlees wat wat dikker was wat wel in de buurt kwam (het stuk links onder op de foto waar hij is aangesneden). Op de peper smaak was te heftig. Dus dat moet volgende keer echt minder.
c5b8b0bb60e104ce6e05f5f645fecf30.jpg

b2499e6e1e0f47526063e3b629b1aaf4.jpg

b8bd953f1abaaf23f34ff31b85438ad9.jpg


Als jullie nog tips hebben wat ik volgende keer anders moet doen dan hoor ik het graag!

Bedankt voor het kijken!
 
Mooie run hoor. Gefeliciteerd.
Misschien heb je toch vocht verlies vanwege het papier? En is aluminium folie dan toch makkelijker....
(probeer mee te denken, ook al heb ik mijn koe nog niet  :-S )
 
Ben eveneens benieuwd naar tips, hier aankomende maand ook op de planning.
Feli met koetie!
 
Gefeliciteerd met je sticker. Jammer dat het tegen viel. Misschien toch de "fout" ingegaan door hem naar 160 op te stoken. Brisket in papier moet natuurlijk langer als in de folie. Of volgende keer wat injecteren. Je hebt iig reden genoeg om het nog eens te gaan proberen :D
 
Gefeliciteerd met je sticker. Jammer dat ie wat tegenviel, is waarschijnlijk niet zonder reden het lastigst stuk vlees. Succes met een volgende poging.
 
Jammer dat t tegenviel,ik moet m ook s gaan proberen dus alles wat ik lees over Brisket is meegenomen. En nog gefeliciteerd
 
Gefeliciteerd met je koe! Jammer dat het tegen viel, aan de voorbereidingen heeft iedergeval niet gelegen!
 
Proficiat! Dat stickertje mis ik nog :(
 
Binnenkort ffies samen behalen riestad? ;)
 
Tja, we zeggen niet voor niets dat dit het lastigste stukje vlees is h?  ;)
Het kan aan veel factoren liggen, dat het droger is als gehoopt.

Ook het stuk vlees zelf kan daar debet aan zijn. (Hollands vlees is vaak te mager)

Ook zeggen we regelmatig, "het is klaar als het klaar is", en ik snap dat het lastig is, maar probeer je te beheersen, (niets moet natuurlijk h? ;) )  maar ga niet proberen de boel te versnellen, door de temperatuur op te voeren, want ook dit kan mede bepalen dat de uitkomst tegen valt.
Brisket is waarschijnlijk minder vergevingsgezind dan stukken vlees (van het varken) al? pulled pork

Ik kan zelf ook geen topper brisket maken, (ja, die van mij was wel smaakvol, maar ook aan de drogere kant)
Ik heb echter wel 1x een topper mogen proeven, dat was van een Wagyu rund, en gemaakt door de man die in de USA meerdere perfect scores (180 punten) op zijn naam heeft staan.....Jeff Campbell. (tijdens een Cooking Class)

Maar zeker een dappere poging hoor Lorenzo B-)
En ook weer een reden om er nog eens 1 te maken.  :D

Mac
 
Gefeliciteerd met je koetje!

Brisket is een moeilijk stuk vlees oom goed te bereiden, hij ziet er ook best mager uit, was het van een Nederlandse of Amerikaanse koe?
 
Terug
Bovenaan Onderaan