Beef en Steak

brisket of nie, ik ga voor de grote drie

maroc

Gemarineerd
hoewel dit niet het originele stuk is voor de brisket, is het toch een borstlap en ga ik hem klaar maken volgens de methode van de brisket. :D
de jury moet uiteindelijk maar bepalen of ik wel of geen koetje krijg ;)

een mooi stuk borstvlees van 2.8 kg lekker injecteren met een mengsel van kippenbouillon, witte wijnazijn en iets gembersiroop

daarna inwrijven met smokey BBQ van de Lidl

en inpakken en wegwezen voor de nacht in de koeling

wordt vervolgd ergens morgenochtend rond een uur of 8.... :D

Dat gaat lekker worden :)

Ziet er nu al wel goed uit hoor.

Ze zijn nog al kritich maar het is een borst lap toch?

riona zei:
Ze zijn nog al kritich maar het is een borst lap toch?

Dat is zo riona, maar niet juist gesneden. Maar ik doe mn uiterste best om er iig iets lekkers van te maken :D :P

Je schrijft dat het een borstlap is maar niet het originele stuk, dat begrijp ik niet helemaal.
Het lijkt er toch op dat ik twee spiergroepen zie..

Waarom spuit je rundvlees in met kippenbouillon en niet met runderbouillon?

noskos zei:
Waarom spuit je rundvlees in met kippenbouillon en niet met runderbouillon?

Eigenlijk omdat ik, punt 1 geen runderbouillon had/heb en Punt 2 omdat ik van vroeger uit geleerd heb dat sauzen e.d beter met kippenbouillon gemaakt kon worden ivm een iets hogere smaak die prima combineerd.
Dus vandaar deze keus...

ziet er goed uit, succes er mee

na anderhalf uur is de temperatuur mooi stabiel

edit:
15.50 kerntemperatuur is nu 71 graden dus ingepakt in alufolie met appelsap en SBR sweet and spicey

Dat wordt lekker smikkelen en smullen vanavond

ReneR zei:
Dat wordt lekker smikkelen en smullen vanavond

Ik hoop het, zoals altijd ben je ietwat onzeker als je zoiets de eerste keer doe  :-/

Ach, gelukkig heb ik vertrouwen voor twee, gaat goed komen hoor ;)

update:

om 18.00 uur was de 91 graden bereikt (ondertussen al wel iets anders gegeten) dus even laten rusten en toen aangesneden.

zie hieronder het resultaat:

zoals Bert, bij een eerdere vraag van mijn kant, al zei lijkt het idd meer op klapstuk. desalniettemin was de smaak heerlijk en bij lange na was het vlees niet droog.
morgen ga ik deze stukken vlees verder klaar maken als een mix van st-louis pork steaks en burnt ends en dit eet ik dan met oer-Hollandse hutspot. :P

de jury moet maar beslissen of dit een koei waard is maar ik kan me voorstellen dat er dan echt een brisket moet komen :D

thnx for watching ;)

het ziet er heerlijk mals uit, maar is zo te zien echt niet te vergelijken met een brisket

Terug
Bovenaan Onderaan