BasBQ
Beef en Steak

Brisket, laatste van de drie.

Laatste update, ik ga me zo maar eens bezig houden met een biertje in de zon totdat de gasten er zijn. Morgen komt de rest.

tafybq.jpg
 
ziet er prima uit  :)
 
Lekker man... wat was je eindkern?
 
Precies gegaan zoals ik had gehoopt. Een kwartier voordat de gasten kwamen was hij 91 graden, toen heb ik hem eraf gehaald en ingepakt in folie en een handdoek. Na drie kwartier heb ik hem aangesneden en uitgedeeld. Sappiger dan mijn vorige brisket en met een betere bark. De point was uiteraard nog wat malser en sappiger dan de flat.

vf8uuc.jpg


11ij1oj.jpg


2ebzgk4.jpg


Iedereen was daverend enthousiast en we hebben met twaalf man de hele avond zitten eten en drinken. Wat een prachtig stuk vlees om te maken is het toch.

 
Mooi gedaan hoor! Complimenten!
 
Mooi hoor! Lijkt me ook wel wat!
 
Lekker, gefeliciteerd met je Koetje en welkom bij de big3
 
Grappig trouwens, ik zag in mijn foto's dat ik gisteren exact een jaar geleden voor het eerst pulled pork maakte op de ouwe Ikea-kogel die mijn ex-huisgenoot achter had gelaten. Diezelfde dag heb ik een stokoude tweedehands Weber Bar-B-Kettle gekocht voor 25 euro en daar ben ik dus afgelopen jaar mee in de weer geweest. Een mooie bekroning zo na een jaar low 'n slow, het derde stickertje.
 
Even voor een newbie.. "Welkom bij de big 3"? En "laatste van de 3?"
 
Die plaaatjes van beesten onder onze naam verdien je met het maken van Beer Can Chicken, Pulled Pork en Brisket. Uiteraard bewijzen met foto's of het is niet gebeurd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan