BasBQ
Beef en Steak

Brisket, laatste van de drie.

 
 
 

RdB

Kooltjesharker
Berichten
132
Als ik zo naar buiten kijk heb ik een prachtig weekend uitgekozen voor brisket. Vier kg dit keer, besteld bij Bbquality. Ik heb er een beetje vet vanaf gesneden maar flink wat laten zitten. De rub is ongeveer de big bad beef rub van Amazingribs. De bbq staat al klaar, morgen (straks) 5:00 de wekker zodat hij er tegen 5:30 op kan. Zin in!

t8rimv.jpg


2zs6u09.jpg


2ivczfo.jpg
 
mooi stuk vlees, succes morgen
 
Veel plezier en succes met je run , ben benieuwd naar het eindresultaat
 
Succes morgen!!
 
En we zijn van start!

Vroeg licht alweer, kwart over vijf was dit:
10rpyq1.jpg


Kwartiertje geleden:
2uqy5ba.jpg
 
Zo ziet ie eruit:

106wqog.jpg


Met een kringeltje rook in de ochtendzon (die eigenlijk niet zichtbaar is op deze foto, maar goed):

30udauv.jpg

 
ziet r goed uit ben benieuwd hoelang het duurt voordat hij klaar is.
Succes
 
Jorn zei:
Ik ben benieuwd...

Hier nog ??n! Rond 19:00 komen de gasten dus hopelijk werkt ie mee. Ik heb het idee dat dit een mooier stuk vlees is dan het stuk dat ik vorig jaar had.
 
Update tijdens het toevoegen van briketten, ligt er nu 6.5 uur op.

2h6bzv5.jpg


Ik heb de kernthermometer er ook maar in gedaan nu, 71 graden. Vol in the zone dus, lekker afwachten :)
 
Morgen ga ik ook een poging wagen met eentje van 2KG. Ik verwacht gasten om een uur of 17:00. 4KG is al op 71 graden om een uur of 12:00. Wat is jullie advies?
 
Hij gaat lekker!

SpiKeY zei:
Morgen ga ik ook een poging wagen met eentje van 2KG. Ik verwacht gasten om een uur of 17:00. 4KG is al op 71 graden om een uur of 12:00. Wat is jullie advies?

Ga uit van een uur of 8-9. Als-ie te vroeg klaar is, opnieuw inpakken en laten rusten/warm houden.
Thuis kan dit gewoon in de 0^3n op de laagste stand. Beter te vroeg klaar dan ongeduldige eters!  ;)
 
Hm 84 graden is ie al, zonder inpakken. Temperatuur van de bbq maar iets omlaag richting 104 :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan