BasBQ
Beef en Steak

Brisket day

gelukkig maar, ik maakte mij al ongerust  :)
 
Valt wel mee, ik zat al na twee uur in de zone
 
Frits zei:
Valt wel mee, ik zat al na twee uur in de zone
het ging me meer om de hoogte van de temperatuur, vooraf had ik gedacht bij 71 graden te gaan inpakken. Het is overigens nog steeds 73 graden. Ik denk dat mijn thermometer een graad of 5 afwijkt.
589f3c69-250a-9b47.jpg
 
Still in the zone...
589f3c69-317c-168c.jpg


De wind is wat afgenomen dus ik heb de airvents wat verder moeten openen.
 
Temperatuur was doorgestegen naar 78, heb m nu ingepakt. Iets over de 90 zal ik de Brisket er weer afhalen. De geur is super!
589f3c69-570a-f58c.jpg


589f3c69-5717-f5c0.jpg
 
dat gaat al lekker, ben ook erg benieuwd naar je eindresultaat
 
Het vlees is inmiddels van de BBQ af (bij 90 graden). Heeft er al met al 11 uren op gelegen.

Bij gebrek aan een koelbox heb ik het eerst in een vuilniszak gerold en daarna in twee dekbedden, lijkt me aardig isoleren :) Vanavond na het eten volgen de foto's.
 
ik ben echt niet nieuwsgierig hoor
 
Kan hem bijna ruiken door het scherm!
 
coelho zei:
Bij gebrek aan een koelbox heb ik het eerst in een vuilniszak gerold en daarna in twee dekbedden...

Daar wil ik vanavond graag onder slapen  :D
 
Dekbed werkt prima, dat doet spiffs ook altijd ;)
 
noskos zei:
Kan hem bijna ruiken door het scherm!

Ik ruik het wel hier hoor.














Oh het is de brisket van de buurman!?!
:p
 
Nou, het is tijd voor conclusies :) allereerst: Een ontzettend leuke dag gehad, ik blijf het super vinden om lekker de hele dag met BBQ bezig te zijn. Ondanks de wekker om 6.30...

Dan het vlees: Erg mals en vol van smaak. Ontzettend lekkere rub, wellicht had er iets meer/zwaardere rook gebruikt kinnen worden. Ik had alleen maar appel en pecan voor handen en heb de laatste gebruikt.

Ook een verbeter puntje voor de volgende keer: injecteren! Niet gedaan omdat ik geen injector voor handen had. Helaas was het vlees daardoor aan de droge kant. Wel mals en smaakvol, dus absoluut geen schoenzool, maar het had wat juicier mogen zijn.

Tenslotte de foto's:
589f3c69-8224-cbe7.jpg


589f3c69-8255-d7f2.jpg


O ja, er is nog tweederde over, maar dat komt vast goed ;-)

Bedankt voor het kijken!


 
geweldige sessie en prachtig verslag.
Je vlees ziet er ook prachtig uit. Ik had mijn brisket toen ook geinjecteerd.
maar mooi resultat voor een eerste keer
 
ziet er wel kekker uit.

Eet smakelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan