BasBQ
Beef en Steak

braadworst en hamburger

 
 
 

Melis

Sprokkelaar
Berichten
35
Helaas geen plaatjes, maar het was superlekker.

Echter ik heb een vraag over de temperatuur. Ik heb een otp57. Ik had 45cocosbriketten en toch kwam de temperatuur niet boven de 175. Ik had alle roosters openstaan en had verwacht dat het ruim boven de 200 graden uit zou komen. Is dat een rare verwachting of komt het omdat ik alles op 1/3 van het rooster had liggen en had ik het meer in het midden moeten leggen?
 
Welke kokosbriketten heb je gebruikt? 175 is een prima temp, wil je een hogere temp zal je nog betere briketten moeten gebruiken of meer. De positie doet er niet veel toe.
 
Als ik een volle weberstarter gebruik ga ik dik over de 200 heen.
 
Ik kom ook ruim boven 200 graden,en met de WSM helemaal.
 
riona zei:
Ik kom ook ruim boven 200 graden,en met de WSM helemaal.

stook jij je WSM boven de 200 graden Ron?
 
Ik heb gisteren een goede starter vol met Ecobrasa op de OTP 57 gedaan en had de temp binnen de kortste keren op 225 Celsius. Moest dus flink de schuiven dicht maken om de temperatuur wat te temperen voor de BCC. Waren wel alle briketten aan op het moment van meten?

Volle kolenmand op de ProQ frontier met alles open leverde bij mij circa 275 Celsius.
 
Ik sluit me aan bij de rest, kom met brikketten meestal op 200 uit, met houtskool wat hoger, maar deze brand dan ook minder lang
 
ChrisMaes zei:
Zoals eerder aangehaald: is het mogelijk dat je goedkope brikketten hebt gebruikt?
ChrisMaes +1
ter illustratie uit eigen ervaring:
Ik gebruik in de OTP57 normalitair ook ca 50 briketjes maar dan wel de ecobrasa's en die halen dan de 220C zonder probleem.
Recentelijk ook merk "bricos" getest en die gingen geheel in de fout wat temp betrof...zelfs zo dat ik een sessie bijna zag mislukken mede doordat de asvorming zo groot was dat de temp binnen een kwartier zo'n
35 graden in elkaar klapte....
 
tnx, het waren briketten (cocos) van welkoop. Prima dingen. Maar met 45 briketten zit mijn starter lang niet vol, dus ff wat meer en het gaat prima denk ik.

Dank voor de antwoorden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan