BasBQ
Beef en Steak

Bourbon bacon pecan appeltaart

sjoerd1864 zei:
Hans zei:
Netjes, ziet er erg lekker uit.
Wat vind jij dan een echte BBQ smaak :-/

Tja Hans daar vraag je me wat ;). Iets wat de taart onderscheidend zou maken qua smaak (rokerig?) van een taart uit de oven.

Nou Sjoerd dat idee had ik nu ook bij m'n eerst baksels maar niets van dat alles.
Toen een tijdje terug dit recept op het forum verscheen dacht ik dat wordt niets met al die rokerijen van eerdere baksels dat moet te proeven zijn maar nieuwsgierig geworden doordat er bacon en whiskey in het recept stond toch de stoute schoenen maar een keer aangetrokken met de proef op de som genomen en sindsdien gebruik ik de bbq o.a. ook als oven. (op die wijsheid gewezen door Ewald (mod)  die stelt dat je alles wat je in de oven bakt je ook op de bbq kan bereiden waardoor je dus veel meer mogelijkheden hebt in de baksels.

ZYcZkxBl.jpg

ZTnEyBYl.jpg

gokPwjfl.jpg

O5QBJTwl.jpg


Heerlijk zonder echt een rooksmaak te proeven :D
 
't is ook allemaal zo lekker ;) !
 
Helemaal waar.
Genieten met een grote G
 
Toch maar op de todo gezet, ziet er super uit, misschien wat hoog gegrepen voor mij maar ik ga het toch proberen  :D
 
Te hoog gegrepen?
Nee jo, gewoon een keer doen.
Recept en tips goed volgen komt het allemaal goed ;)
Ik had wat kleine veranderingen in het recept aangebracht en het resultaat was een prima gelukt taartje, we hebben er van genoten met als gevolg dat we de bbq nu veelzijdiger zijn gaan gebruiken.
Was een tip van Ewald (waarvoor dank) die stelde dat alles wat je in de oven zou bakken of stoven je ook op de bbq kan maken.
Onder deze link vind je onze versie van de appeltaart.

http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=18479.msg286883#msg286883
 
Wat een mooie oplossing heb je daar voor je roosterthermometer Hans.
 
Brecht zei:
Wat een mooie oplossing heb je daar voor je roosterthermometer Hans.

Dank je wel, 't is wel wat improviseren als je geen deksel thermometer hebt maar het werkt prima. ;)
 
Improviseren kan met de aardappel of de prop folie, dit gaat al meer richting engineering.  ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan