Altijd leuk als je word uitgedaagd om iets te proberen, zo kreeg ik de uitdaging van Leo om een appeltaart te maken met bacon.......everything tastes good with Bacon. Het volgende recept heb ik gebruikt voor de Bourbon Bacon Pecan Appeltaart
1 pak Appeltaart mix
200 gram boter
1 ei
6 appels (1 kilo)
2 ons bacon
200 gram rozijnen
200 gram Pecan noten
3 eetlepels kaneel
5 +3 eetlepels suiker
200 ml Bourbon Whiskey
100 ml water
Eerst de bacon knapperig bakken en laten afkoelen.
100 ml water en 3 eetlepels suiker inkoken tot een simple sirup, dit moet een wat dikkere siroop zijn, hier kort de pecan noten doorheen roeren en laten afkoelen.
Ondertussen de rozijnen wellen in de whiskey
Appels schillen en in blokjes snijden, vervolgens de pecan noten en bacon fijnsnijden en de appels, bacon, pecan noten, rozijnen mengen met de 5 eetlepels suiker en 3 eetlepels kaneel. Goed door mengen en minimaal 20 minuten laten staan.
Ondertussen het deeg maken met de boter, mix en ei en een bakblik bekleden met de mix. Hierna de het mengsel erbij en met resterende deeg of bladerdeeg de taart kruisen. De gaatjes opvullen met stukjes rauwe bacon. Eventueel bestrooien met wat suiker/kaneel.
Ondertussen ook de Q klaar maken voor indirect op 165 graden celcius.
Ikzelf heb het bakblik op een pizzasteen gezet
Appeltaart in ongeveer 60 minuten afbakken en helemaal laten afkoelen voordat de ring verwijderd word.
Hoe die smaakt kan ik nog niet vertellen, morgen word hij geproefd op de 3e BBQ Society cookoff en ik zal de proevers vragen voor hun mening hier in de post.
Groet,
Pierre