The BBQ Pitboys zei:The Beef Industry calls them boneless Beef Ribs, but they're not. And they go by a few different names including Beef Chuck Western Style Ribs, and Country Style Beef Ribs. So what are they?
They look like boneless ribs but they're actually cuts of beef chuck off the shoulder clod. And they can be one tough piece of meat. To get them fork tender you all you need to do is braise them.
Boneless Beef Ribs? Als ik dat aan m'n slager vraag krijg ik waarschijnlijk alleen maar glazige blikken te zien. Waarschijnlijk verdwijnt al het schoudervlees in het gehakt dus dat zal wel geen optie zijn. Maar het is suddervlees en er mag best een beetje vet aan zitten dus wat te vragen.....just, riblappen dus, en laten die nou net in de aanbieding zijn.

Ik heb m'n slager gevraagd om de riblappen extra dik te snijden, deze zijn ongeveer 2cm dik. Lekker even insmeren met EVOO en bestrooien met wat PEZO!

Even kort grillen boven hoog vuur .....

.... voordat ze in een lekker warm badje van bier met BBQ saus mogen.

Dit rustig indirect laten sudderen met een blokje appelhout tussen het houtskool. Niet laten koken! Elk uur het vlees even omdraaien zodat de riblappen gelijkmatig garen.

Na ongeveer drie uur zijn ze dan zo gaar en mals dat je geen mes meer nodig hebt om ze te snijden.

Lekker met wat pitbeans en gegrilde mais.

Can you smell that? It smells GUUD!