BasBQ
Beef en Steak

"Boneless Beef Ribs by the Pitboys" maar dan een beetje anders!

 
 
 
 

Nosmo

Gerijpt
Berichten
3.741
The BBQ Pitboys zei:
The Beef Industry calls them boneless Beef Ribs, but they're not. And they go by a few different names including Beef Chuck Western Style Ribs, and Country Style Beef Ribs. So what are they?

They look like boneless ribs but they're actually cuts of beef chuck off the shoulder clod. And they can be one tough piece of meat. To get them fork tender you all you need to do is braise them.

Boneless Beef Ribs? Als ik dat aan m'n slager vraag krijg ik waarschijnlijk alleen maar glazige blikken te zien. Waarschijnlijk verdwijnt al het schoudervlees in het gehakt dus dat zal wel geen optie zijn. Maar het is suddervlees en er mag best een beetje vet aan zitten dus wat te vragen.....just, riblappen dus, en laten die nou net in de aanbieding zijn. :D

Ik heb m'n slager gevraagd om de riblappen extra dik te snijden, deze zijn ongeveer 2cm dik. Lekker even insmeren met EVOO en bestrooien met wat PEZO!
BonelessBeefRibs-1.jpg


Even kort grillen boven hoog vuur .....
BonelessBeefRibs-2.jpg


.... voordat ze in een lekker warm badje van bier met BBQ saus mogen.
BonelessBeefRibs-3.jpg


Dit rustig indirect laten sudderen met een blokje appelhout tussen het houtskool. Niet laten koken! Elk uur het vlees even omdraaien zodat de riblappen gelijkmatig garen.
BonelessBeefRibs-4.jpg


Na ongeveer drie uur zijn ze dan zo gaar en mals dat je geen mes meer nodig hebt om ze te snijden. :D
Lekker met wat pitbeans en gegrilde mais.
BonelessBeefRibs-5.jpg


Can you smell that? It smells GUUD! ;)
 
Dat ziet er heerlijk uit Piet! Wat voor BBQsauce heb je gebruikt? En gewoon bier of een donker biertje? Vertel me alles ;)
 
Ik heb een zelfgemaakte, vrij zoete BBQ saus gebruikt en gewoon een blikje Amstel. Het recept van de saus vind je hier

Ik heb er nog wat komijn en een beetje gember aan toegevoegd.

 
O dit ziet er heerlijk uit, je had geen alu folie over je schaal? Dikt je saus dan niet ontzettend in? Ik denk dat ik deze wel eens ga maken ik benieuwd hoe deze zich verhouden tot St louis style steaks.
 
Het is juist de bedoeling dat de saus dikker wordt en dat hij wat rook opneemt, vandaar dat blokje appelhout, als je saus te dik wordt kun je er nog wat bier bij doen. Het is overigens niet zo dat de saus hevig staat te borrelen hoor, ik had de Primo op 120C en de saus werd niet warmer dan 95C.
 
Zo....dat ziet er een partijtje goed uit!
Todo-lijst gaat weer de verkeerde kant op :)
 
Ziet er erg goed uit! Ben wel benieuwd naar de rooksmaak. Trek die dan heel erg in de saus of  valt dat mee?
 
Rooksmaak is subtiel aanwezig, ik heb ook maar weinig hout gebruikt.
 
Zo Piet, dat ziet er wel heel erg lekker uit!! =P~
 
dat heb je weer lekker gemaakt Piet, had ik ook wel gelust
 
Heerlijke herfstschotel. Prachtig als je die riblappen aan je vork uit elkaar ziet zakken.
Paar aardappels in de saus laten liggen MMMMMMMMMMMMM
 
Bert zei:
Heerlijke herfstschotel. Prachtig als je die riblappen aan je vork uit elkaar ziet zakken.
Paar aardappels in de saus laten liggen MMMMMMMMMMMMM

Toen ik net de foto's aan het bewerken was kwam ik er achter dat ik beter een stuk vlees uit elkaar had kunnen trekken voor de foto, dan had je mooi de malsheid kunnen zien. Helaas was alles toen al op! :(

Volgende keer dan maar. :D

 
Dat ziet er heerlijk uit! Dit ga ik binnenkort proberen! Kan je iets meer vertellen over de bbq saus, behalve dat ie zoet is, of is die geheim? Zo ja, wil je die dan onder de naam Nosmo's secret..... Met ons delen? :D
 
ZBBQZ zei:
Dat ziet er heerlijk uit! Dit ga ik binnenkort proberen! Kan je iets meer vertellen over de bbq saus, behalve dat ie zoet is, of is die geheim? Zo ja, wil je die dan onder de naam Nosmo's secret..... Met ons delen? :D

In mijn reactie op Dominique had ik de link al geplaatst. Deze link dus.

Je kunt trouwens ook je eigen favoriet gebruiken het is een beetje een klooi maar wat aan recept zoals alle Pitboys recepten dat zijn.
 
Nosmo zei:
ZBBQZ zei:
Dat ziet er heerlijk uit! Dit ga ik binnenkort proberen! Kan je iets meer vertellen over de bbq saus, behalve dat ie zoet is, of is die geheim? Zo ja, wil je die dan onder de naam Nosmo's secret..... Met ons delen? :D

In mijn reactie op Dominique had ik de link al geplaatst. Deze link dus.

Je kunt trouwens ook je eigen favoriet gebruiken het is een beetje een klooi maar wat aan recept zoals alle Pitboys recepten dat zijn.


=D>
 
Nosmo zei:
Bert zei:
Heerlijke herfstschotel. Prachtig als je die riblappen aan je vork uit elkaar ziet zakken.
Paar aardappels in de saus laten liggen MMMMMMMMMMMMM

Toen ik net de foto's aan het bewerken was kwam ik er achter dat ik beter een stuk vlees uit elkaar had kunnen trekken voor de foto, dan had je mooi de malsheid kunnen zien. Helaas was alles toen al op! :(

Volgende keer dan maar. :D

We hadden nog een zorgvuldig uitelkaar getrokken stukje van Quinn over. Die moest uiteraard weer niet.
Na 3 kwartier spelen maar weer weg gehaalt, dan maar niet eten.
 
Heerlijk zoals dat er uit ziet!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan