BasBQ
Beef en Steak

Boels Pizza pesterij

 
 

Boel0037

Pitmaster
Berichten
960
Zo..... het is maar een foto maar ik ben er trots op.......


Ik zal jullie vertellen waarom...
Als eerste het was met recht de lekkerste pizza ooit..... (maar dat zit waarschijnlijk tussen de oren het was mijn 1e pizza van de bbq)
Ten tweede het was een hele strijd......

Het begin ging eigenlijk prima, Domi's recept gebruikt voor de bodem en de saus. De bollen een nacht in de koelkast gehad en vervolgens de eerste pizza maken.
Alles was netjes schoon en de pizza ging verdacht netjes de pizza steen op.
So far so good, ik dacht stiekem dat het allemaal wel mee viel al die moeilijke verhalen op het forum..... de 2e ga ik op de foto zetten dacht ik nog.....

Je wordt dan een beetje overmoedig en dan gaat het mis..... de 2e was een disaster, eerst kreeg ik hem al niet rond, toen bij het schuiven van de schep op de steen schoof de topping maar de bodem bleef netjes liggen. Uiteindelijk was het een slagveld op de pizza steen.
Deksel er op gedaan en toch maar afbakken (geen foto gemaakt..... stom......)
De smaak was prima maar het leek in geen 100 jaar op een pizza.

Alles netjes schoon gemaakt, beetje bloem (beetje bakpapier.. voelt als sjoemelen maar hielp wel) en de 3e!
Maar wat is het lekker, de bodem heerlijk krokant, de topping zoals je zelf lekker vindt en de kinderen dol enthousiast....

Voor iedereen....... een aanrader, maar neem je tijd en bewaar je geduld!  ;) :D
 
Lekker zeg, hier ook maar weer eens pizza's doen
 
Lekker hoor!
Toevallig vandaag ook weer eens pizza's gemaakt.... Ik doe ze altijd op de gasser, deze keer de steen op de Q laten liggen en de pizza met bakpapier en al op de steen gelegd.
Dit ging goed, het probleem met schuivende topping en plakkende bodems ken ik ook... :blush:
 
Moet ik toch ook maar eens aan geloven, lekker hoor!
 
Zeker dat uitrollen herken ik, mijn pizza is meestal een trapezium  :)
 
Pizza is een kwestie van veel d?en. Die italiaanse pizzamaffiozo's doen net of het heel simpel is en als je er dan zelf aan gaat beginnen, blijkt het toch wel een kunstje. Maar...al heb je het maar half onder de knie, dan zijn ze al snel tweemaal zo lekker als die diepvriesdingen van de supermarkt, dus het is het werk meer dan waard.
Verder vind ik 'm er puik uitzien hoor! Die van mij zagen er de eerste keer een stuk slechter uit.
 
Pizzaatje altijd lekker JT!!
 
Als je het verhaal er niet bij had gezet, hadden we gezegd dat je prima pizza's kunt bakken :)
Nu zullen we je moeten aandragen voor de "pizza-prutser van de week award!" =))

Moet zeggen, zonder mijn vrouw is het hier ook lastig pizza's bakken, ik bak en zij maakt de bodems, ik dan weer het deeg...
En als zij het deeg maakt, gaat het mis, net als dat ik de bodems er nooit goed uit krijg :p
 
Ik had best wel een stukje gelust vermoed ik  :D
 
ik had ook wel aan willen schuiven
 
Heerlijk herkenbaar :) Na mijn eerste pruts ervaring nu altijd met bakpapier.
 
Heerlijk, heb ik zelf ook ooit gemaakt en dan rechtstreeks op het rooster. Was in mijn geval een calzone.
Inderdaad errug lekker zo'n eerste pizza!

PS: De eerste van mij werd een zooitje, was namelijk veel te zwaar en ik had geen 'pizza schep' hahahaha. De helft op het bord en de andere helft....op de kolen ;-)
 
Dat lijkt behoorlijk op mijn eerste ervaring met pizza op de Q!


Ik gebruik ook regelmatig bakpapier..  :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan