BasBQ
Beef en Steak

Bobby Flay's Cedar Planked Salmon

Meestal haal ik het zalmpje er met een kerntemp van 45 af , is mij goed bevallen.
 
heb hem van het weekend 2 keer gemaakt, standaard recept met als kleine extra toevoeging wat gedroogde dille topjes! De smaak is dan bijna hetzelfde als gravard lax dus voor mensen die van deze smaak houden een aanrader.
 
ik heb dit recept vorige week gemaakt, het was echt heerlijk  ;)
 
Hoog, direct boven de kolen, je wil dat het plankje stoomt en schroeit en zijn geur afgeeft aan de zalm... het is heerlijk! Na kwartiertje zo'n beetje de kern meten.
 
Ik stook mijn ei op tot zo'n 250 graden en dan direct boven de kolen. Beetje oppassen als het klaar is, want het plankje kan in de fik vliegen en dat serveert wat onhandig. Ik leg meestal een zeiknat doekje naast mijn ei om het plankje meteen op te leggen.
 
Dit genootschap verleid tot smakelijke hapjes! Erg lekker en zeker een blijvertje!
 
El Fumarole zei:
Ik stook mijn ei op tot zo'n 250 graden en dan direct boven de kolen. Beetje oppassen als het klaar is, want het plankje kan in de fik vliegen en dat serveert wat onhandig. Ik leg meestal een zeiknat doekje naast mijn ei om het plankje meteen op te leggen.

Slim, gaart ie ook niet meer door.
Dank voor tip!  :)
 
Jorte zei:
El Fumarole zei:
Ik stook mijn ei op tot zo'n 250 graden en dan direct boven de kolen. Beetje oppassen als het klaar is, want het plankje kan in de fik vliegen en dat serveert wat onhandig. Ik leg meestal een zeiknat doekje naast mijn ei om het plankje meteen op te leggen.

Slim, gaart ie ook niet meer door.
Dank voor tip!  :)

Goede tip! Want niets is zo vies als een te gaar plankje. ;)
 
Vandaag ook Bobbies zalm gemaakt voor vrouwlief en de visite, was een groot succes. 
 
Wil niet onnodig kicken, maar wil dit komend weekend bereiden.

Zalm zonder of met huid aan te raden? Als ik zal in de pan bak doe ik altijd met, maar kan me voorstellen dat ceder smaak niet goed door de huid kan trekken...

Ennuh, waar kunnen we die plankjes voor weinig scoren? De webers zijn namelijk erg duur. Wordt een stukje zalm ineens ?10 van :(




Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Ik laat de huid eigenlijk altijd zitten, huid omlaag (dus op de plank), gaat prima! ;)
Succes alvast!
 
Terug
Bovenaan Onderaan