BasBQ
Beef en Steak

Bobby flay met krieltjes en prei(?)

 
 
 

ellenblokhuis

Kooltjesharker
Berichten
177
Goedemorgen allemaal,

Vandaag de favoriete vis van onze oudste (5), zalm (oftewel salum zoals hij het schrijft) en dan op een plankje. Erbij wil ik krieltjes en prei ook van de Q. Maar vooral voor de prei ben ik nog zoekende.
Krieltjes gaan wel met rozemarijn en knoflook ofzo.

Foto's volgen. Toevallig heb ik 2 mootjes van de spakenburger visboer liggen en 1 mootje van de AH. Kunnen we dus ook mooi dat verschil (proberen te) proeven

Tot later!
 
Prei is asperge geworden, prei van de Q kon ik geen passende recepten vinden. Gegrilde groene asperges zijn altijd goed van de Q.
 
De AHmootjes zijn ( hier ) vaak te smal voor onze smaak :)

We zijn verwende eters :p en hebben graag een mooi stukkie 'salum'

Maar idd, zachtgerookte zalm, met asperges zijn super ...
Benieuwd naar de opmaak....

( lichte dressing aanmaken voor over de asperges, groene en italiaanse kruiden .... nu al weer honger )
 
Ben benieuwd naar het smaak verschil!!  ???
(Appie en vers bedoel ik) :p
 
Ik ken de spakenburgse niet, maar hier op de markt staat "roel vis"
En daarmoet je geluk hebben voor een 'echt' mooi stuk
( veel belgen die ze komen wegkapen ... )

Maar wij rijden tegenwoordig makkelijk naar de Jumbo, die hebben een mooie visafdeling, kun je je eigen maat kiezen.

De AH is meestal wel vers, maar al een dag ( of 2 ) ouder.
Als backup is het goed te doen, maar niets verslaat "echt" verse gesneden moten
 
Ben erg benieuwd,  deze zalm staat hier ook op de to do lijst. Ik moet alleen voor 10 man maken.
wil nog even wachten op de goede witte asperges. 8)
 
Ik wacht het af ik denk dat de zalm uit de zelfde groothandel komt.
 
maroc zei:
wil nog even wachten op de goede witte asperges.

Vandaag hier ook weer Brabantse asperges van de lokale aspergeboer !
Gisteren vers gestoken  ;)
 
RedFox zei:
Vandaag hier ook weer Brabantse asperges van de lokale aspergeboer !
Gisteren vers gestoken  ;)

Het halen vond ik altijd al leuk, bij een niet te grote teler.
Kom je daar liggen ze op jute boven stromend water. Worden ze opgepakt of dat het hun kind is en gerold in een vochtige krant.
Dat blijft toch leuk.
 
RedFox zei:
maroc zei:
wil nog even wachten op de goede witte asperges.

Vandaag hier ook weer Brabantse asperges van de lokale aspergeboer !
Gisteren vers gestoken  ;)
zijn ze er al bij jullie? Hier in het oosten nog niets ??? :-[
 
Wij hebben ze 2 weken geleden al "van de koude grond" gestoken en gegeten.....maar ja we hebben hier ook zandgrond die daarvoor geschikt is en bovendien dekken de aspergetelers het vanaf februari/maart met plastic af zodat het proces versneld wordt. Eerst met de zwarte kant naar buiten om warmte (de zon) te absorberen en over een paar weken met de witte kant naar buiten om de zon te reflecteren zodat niet alle asperges te snel hoeven te worden gestoken... ;)
 
Ik mis iets....euh......oh ja Foto's  ???
 
Onverwachts schoven er vrienden aan voor de zaterdagmiddagborrel en hebben we 2 (bbq)maaltijden in elkaar geschoven. Naar mijn smaak zijn de asperges iets te gaar geworden met te veel grillmarks, volgende keer iets korter. Daarnaast toch nog teveel suiker op de Bobby flay's.
Duidelijk verschil tussen de zalm van Appie en de visboer (Koelewijn). De zalm van de visboer was veel malser en had daardoor ook een veel betere smaak. Die van de Appie was duidelijk droger en minder smaakvol.

Vrienden hadden 2 longhaasspiezen meegenomen van B&S en dat was een bijzondere ervaring vond ik. Eigenlijk best lekker vlees, maar heel los van structuur. Van mij mogen deze wel in een marinade voor de smaak, maar een andere mening aan tafel was dat de pure smaak al lekker was. Meningen verdeeld dus.

Door de gezelligheid en de kletspraat aan tafel vergeten foto's te maken, ik weet "dan is het niet gebeurt" maar dat neem ik vandaag dan maar op de koop toe. Het was een heerlijke maaltijd.
 
En uiteindelijk gaat het daar toch om? Dat je lekker gegeten hebt, en het gezellig was. Klinkt goed Ellen.
 
Gelijk heb je, gezelligheid en lekker eten. Wat wil een mens nog meer ;D
 
Terug
Bovenaan Onderaan