BasBQ
Beef en Steak

Black bastard

Roblaar

Kooltjesharker
Berichten
146
Na veel lezen toch maar het besluit genomen om de blackbastard L te kopen. Nu is mij vraag, moet ikndaar ook nog een plattesetting bij kopen voor indirect?
 
Na veel lezen... echt?

Dan weet je dat de platesetter DE accessoire is die je gewion echt MOET hebben...

Dus... JA! 🤣
 
Sander +1. Zonder gaat het niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-T533 met Tapatalk

 
Zit die er niet standaard bij? Is bij BGE ook al zo?

Je koopt een auto toch ook niet zonder een achteruitversnelling?
 
Frits zei:
Zit die er niet standaard bij? Is bij BGE ook al zo?

Je koopt een auto toch ook niet zonder een achteruitversnelling?

Helaas... Bij mijn BGE heb ik hem los moeten kopen (voor iets van 120 euro ook) en ik zie dat die bij de Bastard er ook niet bij zit...
 
Bij mijn primo moest ik ook nog de D-plates erbij kopen.
 
je koopt een BBQ, dus waarom moeten ze er en platesetter bij doen omdat je het ding anders wil gebruiken? Platesetter is een extratje, dus zelf bijkopen..
 
Holkers zei:
je koopt een BBQ, dus waarom moeten ze er en platesetter bij doen omdat je het ding anders wil gebruiken? Platesetter is een extratje, dus zelf bijkopen..

Ja en nee.
Als je een auto koopt krijg je er inderdaad ook geen paardentrailer bij voor als je toevallig je schoonmoeder ook mee wilt nemen.
Aan de andere kant verkopen ze je al 90kg klei voor ?1000,- dus kan die kilo er dan niet af?

Vanuit de fabrikant, die ene kilo wordt ook voor dik ?100,- verkocht, dus leuke bijverdienste :D

Het is eigenlijk een beetje als een nieuwbouwhuis zonder keuken....het is niet strikt noodzakelijk, maar toch handig.
 
Iedereens is vrij om te doen wat hij wilt. De ene fabrikant levert zijn toestel compleet met bergen accessoires, de andere gewoon zonder iets erbij dus alles erbij te kopen. Dat de mening van de consument anders is hoeft geen reden te zijn om het anders te doen Als er morgen een fabrikant van auto's is die ze verkoopt zonder motor en iemand wil dit kopen is er toch geen probleem.
 
Ochja, het is maar hoe je het bekijkt.

Verstuurd vanaf mijn SM-T533 met Tapatalk

 
Ik bekijk het nuchter; je bent gedwongen om hun plates en rekken te kopen dus de marge wordt op stamdje ?uitknijpen?? gezet. Als zelfs een hier gerespecteerde dealer dat hardop verteld mag ik dat ook ;-)
 
Dat is dan omdat de consument zich graag laat uitknijpen volgens mij. Er zijn genoeg alternatieven.
 
Dat is dan ook de reden waarom ik persoonlijk (!) nooit een BGE, Primo of ander willekeurig merk wat geen complete kamado levert zal kopen, tenzij ik ooit een keertje per ongeluk geld teveel heb.

Bottom-line is gewoon dat je een plate setter nodig hebt om de basis handelingen uit te kunnen voeren. Niemand die een kamado koopt zal die plate setter niet gaan gebruiken; dus vanuit dat oogpunt is het zeker de consument uitknijpen, want de fabrikant weet dat het in tegenstelling tot andere zaken een noodzakelijke accessoire is.
Dat je deze ook los aanbiedt om een gebroken exemplaar te kunnen vervangen lijkt me niet meer dan logisch, maar standaard zou het er mijn inziens gewoon bij moeten zitten. Is een beetje zoals een auto kopen zonder stoelen; het brengt je nog steeds van A naar B, maar met stoelen is het toch een stuk comfortabeler en de fabrikant weet dat je die toch zal kopen.
Gelukkig zijn er inderdaad alternatieven die wel wel 'een auto met stoelen' als geheel verkopen, dus gelukkig is er voldoende keus en die kwalitatief ook prima in orde zijn.

Disclaimer: ik ben ook totaal ongevoelig voor argumenten zoals 'levenslange garantie en/of service', want dan gaat de fabrikant/verkoper er vanuit dat ik mijn leven lang tegen hetzelfde ding wil aankijken. Na 15 jaar wil ik misschien gewoon wel weer eens wat anders  :D
 
Sander72 zei:
Na veel lezen... echt?

Dan weet je dat de platesetter DE accessoire is die je gewion echt MOET hebben...

Dus... JA! 🤣

Tja, en de meeste leveranciers leveren de platesetter inderdaad niet mee. Die moet je dus meenemen in je overweging welke BBQ je gaat kiezen..

Er zijn ook alternatieven die hem wel meeleveren overigens.
 
Weber levert volgens mij ook niet alle noodzakelijke accesoires mee en ik zie er niemand over klagen. En je moest eens weten hoeveel bqe's er al verkocht zijn die enkel en alleen gebruikt worden als grill.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

 
En waarom zou een kamado niet werken zonder platesetter? Vuur erin en gaan, werkt. Ben het eens dat je de veelzijdigheid van een kamado volledig kan benutten met een platesetter maar ook zonder werkt het ding wel.. dus dan is het in mijn ogen een extra.

Stellen dat je geen primo of BGE koopt daardoor kan, ik draai het om; dat er fabrikanten zijn die het nodig vinden om zo?n ding erbij te verkopen is in mijn ogen een ?zwaktebod? om consumenten te paaien. Koop mij want ik heb alles om zo de mindere kwaliteit of service te verbloemen.

Zoals de auto metafoor is: een BMW koop je kaal en zijn de assecoires duur maar het ding zelf doet het prima, maar de airco is niet standaard. Een Dacia is goedkoper en stopt er standaard een airco in, maar het is uiteindelijk toch net niet... (en dat weet de Dacia rijder ook wel maar houdt vol dat hij goedkoper uit is en daarom beter)
 
Holkers zei:
Zoals de auto metafoor is: een BMW koop je kaal en zijn de assecoires duur maar het ding zelf doet het prima, maar de airco is niet standaard. Een Dacia is goedkoper en stopt er standaard een airco in, maar het is uiteindelijk toch net niet... (en dat weet de Dacia rijder ook wel maar houdt vol dat hij goedkoper uit is en daarom beter)

Dat ligt nogal aan je definitie.
Is beter een betere afwerking, dan ja.
Is beter lagere totale kosten over een bepaalde tijd, dan nee.
 
In een weber kun je zonder accessoires indirect barbecue?n. Dat gaat zonder plate setter niet in een kamado.

Dus zonder platesetter koop je een grill van 1500-2000 euro en geen barbecue.

Ik vind een plate setter onmisbaar in een kamado en het nog steeds onbegrijpelijk dat die niet meegeleverd wordt voor dat geld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan