Dat is dan ook de reden waarom ik persoonlijk (!) nooit een BGE, Primo of ander willekeurig merk wat geen complete kamado levert zal kopen, tenzij ik ooit een keertje per ongeluk geld teveel heb.
Bottom-line is gewoon dat je een plate setter nodig hebt om de basis handelingen uit te kunnen voeren. Niemand die een kamado koopt zal die plate setter niet gaan gebruiken; dus vanuit dat oogpunt is het zeker de consument uitknijpen, want de fabrikant weet dat het in tegenstelling tot andere zaken een noodzakelijke accessoire is.
Dat je deze ook los aanbiedt om een gebroken exemplaar te kunnen vervangen lijkt me niet meer dan logisch, maar standaard zou het er mijn inziens gewoon bij moeten zitten. Is een beetje zoals een auto kopen zonder stoelen; het brengt je nog steeds van A naar B, maar met stoelen is het toch een stuk comfortabeler en de fabrikant weet dat je die toch zal kopen.
Gelukkig zijn er inderdaad alternatieven die wel wel 'een auto met stoelen' als geheel verkopen, dus gelukkig is er voldoende keus en die kwalitatief ook prima in orde zijn.
Disclaimer: ik ben ook totaal ongevoelig voor argumenten zoals 'levenslange garantie en/of service', want dan gaat de fabrikant/verkoper er vanuit dat ik mijn leven lang tegen hetzelfde ding wil aankijken. Na 15 jaar wil ik misschien gewoon wel weer eens wat andersÂ