BasBQ
Beef en Steak

BGE M of L

 

rokendrib

Kooltjesharker
Berichten
112
Goedemorgen allemaal,

Ik ben nu ongeveer een jaar of twee redelijk bezig met bbq en al vanaf het begin
ben ik ge?ntrigeerd door de WSM. Lijkt me een prachtig apparaat.

maar

nu heb ik een meevallertje en komt toch ook het ei in bereik...


maar

dan wordt de vraag een M of een L..

Tips?

vast mijn dank



 
Het ligt er aan,hoeveel mensen er van moeten eten.
 
normaal gesproken twee en ik heb er twee in opleiding (1 van 2jr 1 van 0jr)
wil er voornamelijk low en slow sessies op doen en als er een keer een man of vier blijft eten moet dat geen probleem zijn.

Ik heb nu een weber 57. Als ik deze indirect gebruik, ben ik bijna de helft aan oppervlak
kwijt en heb daar genoeg aan.
Ik vraag me af hoe de Medium en Large zich in oppervlak verhouden tot de 57.
 
Ik zou voor de Large gaan. Een eitje gaat je hele leven mee dus je gaat geregeld voor 4 of meer je ei gebruiken.

Indirect met je Ei gebruik je het hele rooster en niet de helft als bij een 57. Let op hiervoor heb je een platesetter nodig en die zit niet standaard bij je ei.

Er zijn ook grill verhogers te koop voor je ei zodat je exta veel ruimte in je ei krijgt.

Succes met je keuze
 
Ik zou ook voor de large gaan, als je dan toch geld uitgeeft kan je het beter ineens goed doen.
Wat Frits zegt, je koopt maar een keer zo'n apparaat en daar doe je de rest van je leven mee.
 
Large +1. Vanwege het oppervlak. De Large is 47 cm als ik me niet vergis en met de platesetter kun je dat gewoon helemaal (op de randen na) benutten voor indirect.
 
Ik adviseer de Large, dit natuurlijk afhankelijk wat je er mee wilt. Voordeel van de Large is dat deze geschikt is om ALLE accessoires op te gebruiken, de medium alleen de "populaire" accessoires (platesetter, pizzasteen, etc.)

Een alternatief voor de Large is een medium en een mini ;)
 
Zo een mini is wel echt klein.
En ik neem aan dat je ook weet dat er andere merken zijn dan alleen BGE.
 
Mike v R zei:
Zo een mini is wel echt klein.
En ik neem aan dat je ook weet dat er andere merken zijn dan alleen BGE.

Ik bedoel een medium ?N een mini >:D
 
Gerard777 zei:
Mike v R zei:
Zo een mini is wel echt klein.
En ik neem aan dat je ook weet dat er andere merken zijn dan alleen BGE.

Ik bedoel een medium ?N een mini >:D

Dat snap ik,maar dan blijft de mini nog steeds klein.
 
Ik zou voor een primo gaan
 
Primo is wel iets duurder... Niet in de basis, maar wel als je n beetje fatsoenlijke setup wil. Zo is het standaard onderstel erg gammel, de distributeur erkent dit en fire&food heeft dit ook onderkend tijdens de kamado-test. Dus moet er al gauw een tafel bij... Ik vind het ook mooier en zou als ik een primo zou kopen een tafel erbij nemen, maar het is wel weer duurder...
 
Heb een primo xl met een tafel, en dat bevalt me prima.

En normaal bbq ik ook voor 2 , maar als ik dan een keer voor de een etentje met buren aan de gang moet is er ruimte zat.
En volgende project is 3 procureurs, maar dat moet even wachten tot me nieuwe koel vries combi er is.

Dus als budget het toelaat zeker voor BGE large of een primo xl gaan. Want zo een bbq is voor de rest van je leven. En is zonde als je achteraf denkt had ik maar een grotere gedaan.
Maar tafel erbij is zeker handig, maar kost ook wat of je bent handig en knutselt zelf wat.
 
Voor zo'n tafel zijn genoeg bouwtekeningen te vinden op het wereld wijde web
 
Ik heb gekozen voor de BGE Large.
Toch gekozen voor het bekenste merk.
Ik hoorde en las over de rest zulke verschillende verhalen dat ik het niet meer wist.
Toen maar voor veilig gekozen
Bevalt het niet dan is dit ook weer het makkelijkst weg te doen.
Maar de primo is ook best een overweging waard.

De maaat te groot gebeurt niet snel, te klein wel.

Mijn tafel (reportage volgt snel) heeft iets meer dan 100 euro gekost en ziet er verdraaid goed gelukt uit.
Dat is prima te doen.
 
Klopt op het primo forum genoeg gevonden. En er zijn uiteraard nog genoeg andere bronnen.

Heb keuze makkelijk maar wel duur gekozen. Aan gezien ik vaak in het buitenland zit, wou ik wel zo snel mogelijk aan de gang.

De keuze is reuze 8)
 
Terug
Bovenaan Onderaan