BasBQ
Beef en Steak

BGE M of L

Mensen, allen hartelijk dank.
1 vraag is opgelost, namelijk dat een medium de rest van je leven
mee gaat en dat je dus je hele leven tegen een barbecue aan zit te kijken
die een slag groter had moeten zijn.
Dat wordt dus een LARGE...(Ja schat, nee daar krijgen we geen spijt van, op het forum zeggen ze... ;D)

1 vraag erbij gekregen namelijk Ei of Primo.
Neig toch naar dat ei. Zo lelijk dat ie mooi wordt...

Wordt nog even broeden op mijn keuze..
 
daar is ie dan.. rollade under de hood... ben benieuwd!


foto.jpg
 
Mooi hoor, gefeliciteerd en heel veel plezier er mee!
 
Dat zijn de betere spullen, wordt alleen wel lastig verstoppen met Pasen ;D
 
Nee hoor, als je hem nu in mijn tuin zet dan zorg ik wel dat je hem met de pasen niet vindt ;)
 
Nosmo zei:
Dat zijn de betere spullen, wordt alleen wel lastig verstoppen met Pasen ;D
noskos zei:
Nee hoor, als je hem nu in mijn tuin zet dan zorg ik wel dat je hem met de pasen niet vindt ;)

LOL

Mooi apparaat, denk dat je er heel erg veel plezier van zal hebben
 
Tot nu toe zit t wel snor met dat plezier..
zonnetje, biertje, bbquetje....
happy smoking iedereen!
 
daar zal ik ook geen moment aan twijfelen
 
Mooi eitje hoor........damn :p
 
noskos zei:
Nee hoor, als je hem nu in mijn tuin zet dan zorg ik wel dat je hem met de pasen niet vindt ;)

Dat wil ik mee maken.  :p

Wel een mooi dingetje.
 
Daar ga je veel plezier aan beleven...
 
Gefeliciteerd hoor. Dat ie maar vaak mag branden !
 
Jaloers !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Even een kleine review.
Ik heb het ei vandaag een week in huis en nu 5 keer gebruikt, 3 x low & slow (ribs, rollade, varkenshaas), 2 x high & fast (hambo's en worstjes). Ik ben simpelweg lyrisch over
de eigenschappen van het apparaat. Vlees is zeker zo sappig en mals als overal wordt beweerd, ook bij direct grillen.
minstens net zo belangrijk is het gemak waarmee je dit bereikt. Binnen 15-20 min is
de bbq klaar voor gebruik. Temperatuur is heel direct te sturen en wordt zonder ingrijpen
in ieder geval 4 uur vastgehouden. Langer heb ik nog niet geprobeerd. Doordat het ei zo constant presteert
gebruik ik hem dus ook vaak. 
Zeker geen spijt van het formaat, dus bedankt voor de tips!

 
Gelukkig dat je niet het idee hebt dat je een te grootte hebt gekocht!

Bij direct grillen lijkt het me niet dat je echt verschil merkt. De lucht stroomt dan hard langs, net als in een andere barbecue. Bij low en slow zeg ik vooruit, je hebt minder luchtstroming langs je vlees dus zal er minder vocht aan de oppervlakte verdampen dus zou het sappiger kunnen blijven. Misschien ervaar je het bij grillen anders omdat je nu met houtskool werkt?

Verder zijn het natuurlijk fantastische barbecues, er staat er hier ook ??n op de verlanglijst hoor :D
 
Ik heb op mijn weber muchos hamburgers gemaakt,
maar geen enkele daarvan was zo sappig als die van afgelopen zaterdag :'(.
Wat ik nu doe, en op de weber niet deed, is om ook bij direct grillen
de dome of dus de deksel dicht te doen en zo min mogelijk te openen. Denk dat daar de
crux zit.
 
Daar zal waarschijnlijk het verschil in zitten want bij dezelfde temperatuur en methode zou er eigenlijk geen verschil moeten zijn op die hoge temperaturen. Met de deksel dicht hou je de warmte vast, minder luchtstroom dus minder verdamping en hij is sneller klaar waardoor het vet minder tijd heeft om er uit te lopen :)

We zijn ook van plan om een keer een vergelijkend warenonderzoek te houden wanneer we een keramische BBQ tot onze beschikking hebben, gewoon zelfde procureur, zelfde omstandigheden etc. en dan kijken wat het resultaat is. En dan nog zou dat eigenlijk een paar keer moeten om echt een objectief oordeel te kunnen vellen.
 
of drie dezelfde keramische bbq's en 3 wsm's tegelijk. sluit je verschillende weersomstandigheden ed uit. the big bbq showdown..
wat zou dat een naar onderzoek zijn zeg...
 
Terug
Bovenaan Onderaan