BasBQ
Beef en Steak

Beginner wil een keramisch BBQ aanschaffen... help.

Er zit natuurlijk wel iets in wat je zegt. Met platesetter heb je het hele oppervlak indirect, zonder platesetter het hele oppervlak direct. Als ik direct grill gebruik ik eigenlijk daarvoor altijd maar de helft van de oppervlakte van de bbq, want heb nooit meer dan 1 helft vol liggen met kolen, dus vwb oppervlakte zou ik best met de helft van het oppervlak uit de voeten kunnen.
Vooral als je kijkt wat een BGE xl meer kost tov een L. Maakt de keuze wel makkelijker :D
 
@ Snood

Gefeliciteerd. Veel plezier en maak er mooie dingen mee.

PS: Ik vind het best wel fijn om direct en indirect tegelijk te kunnen werken. Overigens doe ik mijn hamburgers precise andersom: Eerst dichtschroeien en dan nagaren. Mischien ook eens andersom proberen. So far ben ik niet ontevreden.
 
Ik kan in mijn primo Kamado rond ook direct en indirect grillen tegelijk. Ik leg een halve gietijzeren bakplaat op het rek voor de platesetter en daarover heen het rooster. Zo is de helft van het rooster beschermd tegen direct vuur. Is wel niet officieel de bedoeling van het systeem maar het werkt prima
 
Op 1dayfly outdoor vandaag kamados in de aanbieding zgn kamado guru ze zeggen identiek aan Black bastard. .iemand ervaring met dit merk?
 
Kamado Guru, Black Basterd (van voor 2014) , Monolith, kamado Joe, Kamado BBQ USA, Saffire grill, Kamado grill, en waarschijnlijk nog vele andere namen zijn allemaal dezelfde Auplex Kamado's maar dan met een andere merknaam (rebranded).

Dus google eens op de merknamen zou ik zeggen.
Je betaald een stuk minder dan voor b.v. een Primo, of BGE, en daar is niets mis mee, maar verwacht niet dezelfde kwaliteit.
Maar laat dat je niet weerhouden, want een keramische barbecue is fantastisch om mee te werken hoor. (en alles heeft voors, en tegens  ;) )
Lees net dat de Black Basterd (Mag ik dat nog wel zeggen eigenlijk  :-S ), vanaf 2014 een eigen model heeft uitgebracht met 10 jr garantie.

Suc6 met je keuze, maar dat komt best goed.  :)

Mac
 
Heb net een mooie weber in elkaar gezet en heb vorig weekend gekeken naar de Black bastard wat ik een mooie stevige kamado vind nu verkopen ze op 1dayfly voor 200 en 600 euro de small en large kamado guru ik begrijp dat dit dan dezelfde kwaliteit heeft als de auplex en daar hoor ik niet zulke goede verhalen over en als hij dan nog erg veel goedkoper was geweest had ik de gok genomen maar je kan ook voor 200 euro altijd nog zo'n auplex small kopen
 
En volgens het plaatje lijkt mij de Auplex small niet een small, maar een mini.  :-O
Volgens mij past daar niet eens een kippie op.  :(

Van je Webert ga je iig zeker plezier hebben hoor  B-)

Mac
 
1dayfly licht je weer eens op het zijn  bbq usa bbqs die je voor dezelfde prijs maar dan het hele jaar door bij hgb trading kan kopen en idd een plofkip gaat niet passen haha
 
@SnOoD, ik zag jou naam ook al voorbij komen op het 1dayfly outdoor forum. Zelf beweren ze dat het niet gelijk staat aan de Auplex varianten. We weten natuurlijk ook niet zeker dat het mogelijk om een betere variant gaat.

Maar de bbq varianten van HGB USA vond ook ik zeker interessant. Ik moet zeggen dat ik eerder een 18inch (medium) zou willen dan een large (21). Helaas blijken deze nu bij HGB te zijn uitverkocht.. best wel jammer. Ik hoor graag van jullie welke keramische bbq qua ervaring ook goed bevallen (18 inch tussen de 400/500 euro).
 
Hoe raar het ook klinkt maar een bbq moet je niet in de zomer kopen. Einde seizoen komen de aanbiedingen/opruimingen.
 
Klopt heb ook naar de medium zitten kijken het rooster van 26 cm is voor mij te klein ben gaan kijken naar de Black bastard mini die qua kwaliteit er goed uitziet en aanvoelt maar ga wachten tot ik iets medium moois in een aanbieding tegenkom en deze zomer lekker grillen met mijn weber premium 47 cm
 
Heeft een van jullie ervaring met de volgende bbq? BBQ Tepro Biloxi ? Wat ik zo kon vinden was dit namelijk ook een erg fatsoenlijke bbq. Heeft iemand hier ervaring mee ? of soortgelijk iets?
 
Is een offset zo te zien met alle bijbehorende moeilijkheden ;)
 
noskos zei:
Is een offset zo te zien met alle bijbehorende moeilijkheden ;)
Een zgn "El Cheapo"; dun plaatmateriaal, veel kieren. Dus een brandstofvreter en lastig op temperatuur te krijgen/houden.

En weer "on topic"; Beginner wil een keramische BBQ aanschaffen"  ;)
 
H?, we hebben er een nieuwe moderator bij :D
 
Kijk ook eens naar Saffire. Kwam die tegen bij rookovens en wow, wat een bruut apparaat. Zou deze eerder kiezen dan een BGE.
 
Nu alweer 2 bbq sessies verder op de weber 47 premium. ..buik aardig vol heerlijke ribs indirect gegaard droog aan de buitenkant maar oh zo sappig van binnen 10 gasten blij en volgegeten ga ik een klein schuurtje maken om mijn nieuwe zwarte vriend moo,i roestvrij en droog te houden.
 
Gebeurt niets met de weber hoor, staat hier al zo'n 10 jaar zonder hoes in weer en wind.. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan