BasBQ
Beef en Steak

Beginner wil een keramisch BBQ aanschaffen... help.

SnOoD

Tondelzoeker
Berichten
19
Sinds ik een huis met dakterras heb kan ik eindelijk eens gewoon thuis barbecueen , normaal gesproken moest ik altijd afreizen naar een park, met een bbq onder  de arm,

Ik wil ook gelijk goed beginnen en wil eigenlijk een keramische barbecue kopen. op dit moment zijn deze natuurlijk heel erg "hip" en daarom zijn ze behoorlijk aan de prijs, in principe zullen we er vaak met 2 personen gebruik van maken, met soms als er vrienden overkomen misschien een keer met 4 of 6 personen, zo'n kleine kamado met een gril van 24cm is dit misschien niet erg handig.  dus ik ben eigenlijk op zoek naar een medium size keramische BBQ waarbij het wel meespeelt wat de prijs hiervan is.

BGE Bijna iedereen is hier lyrisch over, maar ik als beginnende barbecueer vind hem nog iets te duur.
Monolith, vind ik ook nog vrij prijzig.
Kamado Joe, schijnt met erg veel accessoires te koop te zijn, maar wil deze graag een keer zien in de winkel voordat ik want alhoewel hij compleet zou zijn hij is toch nog best prijzig.
Teddy Q, te koop bij tuincentrum Osdorp, kan er weinig over vinden op internet en heeft ook een glad oppervlakte (niet zo mooi :), en is ook alleen in een large maat verkrijgbaar.
Kamado BBQ USA : te koop bij HGB trading in haarlem, lijkt op een black bastard, is ook in een medium maar verkrijgbaar, wel intressant alleen weinig info over de garantie en de kwaliteit
Kamado black monser: te koop bij warmteshop.eu, lijkt verdacht veel op de kamado BBQ USA zelfde verhaal eigenlijk.
Black bastard. veel over gelezen maar nog niet in het echt kunnen zien.
Auplex: heeft volgens mij alleen een small en een large formaat.


Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen adviseren ik zoek eigenlijk een middenmaat kamado voor een gunstige prijs maar het liefst wel met goede garantie. en als het mogelijk is wil ik hem ook een keer zien voordat ik hem bestel, of liever nog ophalen in een winkel.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
 
Wat is de reden dat je wel een keramische wilt?
Bij beperkt budget kun je voor minder dan de prijs van een goedkope kamado bijvoorbeeld een weber scoren, dan weet je in ieder geval dat de garantie wel goed zit, dus m.i. iets om over na te denken.

Wil je toch een goedkope kamado: check van Cranenbroek. Een forumlid hier, mobilsmoker, is hier erg tevreden over.
 
De reden dat ik een keramische wil, is dat ik anders weer een BBQ heb die na een tijd gaat roesten en ik dan deze weer moet gaan vervangen, ik de eggs wel erg mooi vind en ik dat ik roken, slow roasten ook wil gaan proberen, ik ben ook erg enthousiast geworden na al die mooie verhalen over dit soort barbecues.
 
Tsja lastig hoor...
Als je persee een keramische wil zou ik denk ik toch voor de Kamado Joe of BGE gaan dan. Goedkoop = duurkoop zeggen ze niet voor niks.
Het wil niet zeggen dat een goedkopere kamado per defenitie slecht is, maar stel dat er iets kapot gaat
dan zit je misschien te klooien met de garantie.
 
ik wil de Kamado Joe graag een keer zien, enig idee of hij ergens in de buurt van Amsterdam te koop is?
 
Natuurlijk hebben goedkopere varianten garantie, maar ze hebben zich noch niet bewezen.
Bge en primo zijn landelijk goed te koop, onderdelen zijn ook goed verkrijgbaar.
Daar kunnen de nieuwe spelers nog niet aan voldoen.
Er wordt momenteel van alles ge?mporteerd uit China, daar zitten ook cowboys tussen en als die volgend jaar iets anders gaan doen zit jij in de penarie.
Dus als je het niet erg vindt om even te wachten op schroeven of veren, of als je zelf erg inventief bent of gewoon avontuurlijk kan je gewoon een goedkopere aanschaffen.
Ben je meer iemand die het gelijk opgelost wil hebben zonder fratsen ga dan voor een merk dat zich al bewezen heeft.
 
Laatst was het merk Berghoff in de aanbieding voor 150 euro, kent iemand dit merkt? en is de black bastard niet een nederlands product dan?
 
SnOoD zei:
en hebben al die goedkopere varianten dan geen of een slechte garantie?

Mijn ervaring met de goedkopere modellen is dat alles heel snel afgeschoven wordt op 'ja meneer het is natuurlijk geen BGE' maar met verkopen wordt deze wel vergeleken met de bekendere merken dat de kwaliteit hier niet onder voor doet, ikzelf heb deze gelukkig weer retour afzender kunnen sturen omdat ik de oplossing niet accepteerde voor een barbecue van 500+ en heb op deze manier mijn les geleerd. Daarna ben ik verder gaan kijken maar de BGE vind ik gewoonweg te duur en uiteindelijk ben ik een aanbieding van de Broil King Keg 4000 tegen gemkomen, het is geen keramiek maar je kan exact hetzelfde ermee en het is staal en kan tegen een stootje.
 
maar als je deze buiten laat staan , gaat hij dan niet roesten? ik heb namelijk geen tuinhuisje waar hij in kan staan
 
Webers roesten ook niet hoor. Ook niet na 10 jaar zonder hoes buiten staan ;)
 
Wat is de reden dat je wel een keramische wilt?
Bij beperkt budget kun je voor minder dan de prijs van een goedkope kamado bijvoorbeeld een weber scoren, dan weet je in ieder geval dat de garantie wel goed zit, dus m.i. iets om over na te denken.

Wil je toch een goedkope kamado: check van Cranenbroek. Een forumlid hier, mobilsmoker, is hier erg tevreden over.
Dit is die
7da6f4562538aec88df498dd442d7949.jpg
en idd, ik ben zeer tevreden
 
Deze was toen in de aanbieding!!  Inclusief platesetter was die 405 euro en ik heb ze daarna nooit meer gezien voor deze " lage " prijs
21e03c0ec620e292227c90076a9fd718.jpg
 
Wow ben jaloers dat je deze hebt kunnen kopen voor deze prijs welk merk is deze kamado?
Ja vind ze echt heel mooi ook en was eerst van plan een betonnen bbq te kopen maar dit werd toch te zwaar en te groot voor mijn dakterras ook kan ik dan misschien klachten krijgen van de vve van mijn appartementen complex
Heb mijn vrouw die van de hornbach (buschbeck)laten zien en die was ook meteen verliefd alleen de prijs van 800 euro staat haar enorm tegen en een maatje kleiner zou dit euvel misschien al een beetje oplossen en aangezien we maar met z'n 2en zijn en niet  elke dag vrienden op bezoek hebben zou een  large misschien dan wel weer overkill zijn. Maar zo'n kleine misschien dan weer net te klein het hangt natuurlijk ook erg vd prijs af. Zo'n Black Bastard ziet er op zich ook nog goed uit maar is lang niet zo gunstig geprijsd als de jouwe
 
Ik heb zelf een een Auplex gekocht bij Warmteshop.eu. Binnen een half jaar was de vuurring ?n het kolenrooster gescheurd, maar dat valt volgens hen niet onder garantie. Wel vreemd overigens, je mag er toch van uitgaan dat die dingen wel tegen wat hitte kunnen (volgens Warmteshop neigt het naar te heet stoken....).
Ik ervaar nu wel dat garantie ook niet onbelangrijk is.
 
Heb zelf een kamado usa van hgb trading aangeschaft. Denk nu zo'n 10 runs op gedaan. Warmte regeling is perfect, wordt goed heet (390 graden) en accessoires zijn redelijk betaalbaar. Heb de 18 inch voor 549,- en platesetter en pizzaplate erbij gekocht. Het vilt is niet top. Deze zal ik binnenkort vervangen voor extra hitte bestendige voor zo'n 40 euro. Verder is het onderstel erg mooi in aluminium uitgevoerd en is de kwaliteit tot nu toe prima te noemen. Wat mij betreft op het reeds verbrande vilt een aanrader!!

fa3b1f6fcbde4878f1144ba2e8e3be7a.jpg


6901011e83ea76164497dcafdc18aa3b.jpg
 
Oh ja en voor 2 personen met 2 kinderen en af en toe visite is 18 inch perfect. Past ook goed een pulled pork op van 2 kilo en diverse andere recepten. Ook pizza is ie ruim genoeg voor en qua hoogte en werkruimte is het erg goed te doen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan