BasBQ
Beef en Steak

Beer can chicken

 
 

Rene@basterd

Sprokkelaar
Berichten
39
Moest het toch maar een keer gaan proberen Beer Can Chicken!
Ik ben totaal geen liefhebber van bier... Maar een radler kan ik wel waarderen op een warme zonnige dag en ik vond dat ik zoals de naam al zegt ook wel bier moest gebruiken dus dan maar een radler.
Ik heb maandag eerst een bestelling gedaan bij beef en steaks want me kruiden waren op, en dan bestellen we gelijk maar weer wat vlees mee
De kip had ik al bij de lokale slager gehaald
En gerubt met noskos the chicken en ook nog geïnjecteerd met de overgebleven radler uit het blikje in de borst en dijen.
De bastard op temperatuur gebracht en een blokje appel en kersenhout op de kooltjes gelegt en toen het kippie laten zonnen onder de deksel klein uurtje verder even gekeken met de thermapen en zo'n 5 min later was hij klaar.
Het was een keertje leuk om te doen, van de bier proef je idd niks bijhalve op de plekken waar je geïnjecteerd hebt proef je het wel.
Voor mij persoonlijk zijn bijvoorbeeld gekruide kippendijen en dergelijke hoger op de lijst van lekkere hapjes

Bedankt voor het kijken en tot de volgende!
5f245f652cba981436ed33e4460aa1ab.jpg
ee460b3b2846aa7fbfed5692e4541988.jpg
ed5c699efb4e963d10ce632ff865b090.jpg
f70964385545010ffec69cfcf5bc1e22.jpg


Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk
 
Ook deze dame staat er mooi bij. Welkom bij de Tokkies.
 
Ziet er keurig uit, hoe smaakte z'n velletje? ;)
 
Mooi kippetje hoor! En gefeliciteerd met je Tokkie 🐔
 
Kippetje staat er mooi bij, op naar het krokante velletje.
En op de foto te zien kan de Q nog wel aan
 
Kip ziet er goed uit. Jammer van de vel. Maar gewoon nog eens proberen. Hij ziet er iig wel lekker uit.
Gefeliciteerd met je tokkie.
 
Prima kippie, altijd lekker (frietjes en appelmoes?)

Voor een echt puur crispy velletje is echt een spitje nodig vind ik.
 
Kip is altijd lekker. Je kan hem ook pullen en dan op een broodje
Gefeliciteerd met je sticker
 
Lekker hoor, gratz met tokkie!
Mocht je het vel minder slap willen, dan zou je hem (een gedeelte van de tijd) op een hogere temperatuur kunnen bakken. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan