Exact 14 dagen geleden ging het vleesje de pekel in. Ik heb me beperkt tot het absolute minimum aan colorozout om zeker te zijn dat hij niet te zout zou worden.
Vandaag mocht het hammetje eindelijk uit het vocht en de bbq op.
(ziet er niet echt smakelijk uit
. Gelukkig wel volledig geurloos)
Voor de rub aan te brengen, de bbq al klaargemaakt voor indirect grillen op 160 graden. Doel is een kern van 75 graden om het als beleg te kunnen gebruiken.
Als basis voor de rub heb ik mosterd gebruikt. Daar nog wat komijnpoeder, uipoeder en wat peper op.
(geen rare kleur of geur
)
(probes everywhere)
Toch maar snijmachine bovengehaald:
Zeer geslaagd experiment en zeker de moeite waard. Heel lekker en moet zeker niet meer zout. Alles gevacumeerd, dus ben benieuwd wat er nog gaat veranderen aan de smaak.
Vandaag mocht het hammetje eindelijk uit het vocht en de bbq op.
(ziet er niet echt smakelijk uit

Voor de rub aan te brengen, de bbq al klaargemaakt voor indirect grillen op 160 graden. Doel is een kern van 75 graden om het als beleg te kunnen gebruiken.
Als basis voor de rub heb ik mosterd gebruikt. Daar nog wat komijnpoeder, uipoeder en wat peper op.
(geen rare kleur of geur

(probes everywhere)
Toch maar snijmachine bovengehaald:
Zeer geslaagd experiment en zeker de moeite waard. Heel lekker en moet zeker niet meer zout. Alles gevacumeerd, dus ben benieuwd wat er nog gaat veranderen aan de smaak.