BasBQ
Beef en Steak

Beef jerky

El Fumarole zei:
Die heb ik ook al een poos op de todo staan. Leuk man, eigenlijk moeten we dat in huize Fumarole ook maar eens gaan doen. Die rookkast staat alweer veel te lang kou te lijden buiten.
Paar vraagjes: Heb je het gerookt bij 50 graden? Nog een bepaalde houtsoort? Hoe lang duurde het ongeveer?
Geprobeerd om de UDS op 50 graden te houden, echter door de wind veelal rond de 65 gezeten.
Weinig hout gebruikt, 2 handjes hickorysnippers  in de kolenmand gedaan.
Totaal in ruim 5 uur gedroogd.
 
Ziet er mooi uit. Ga ik ook eens proberen.
 
Dat ziet er zeker lekker uit.... Die gaat bovenaan op de todo
 
Ceriel zei:
El Fumarole zei:
Paar vraagjes: Heb je het gerookt bij 50 graden? Nog een bepaalde houtsoort? Hoe lang duurde het ongeveer?
Geprobeerd om de UDS op 50 graden te houden, echter door de wind veelal rond de 65 gezeten.
Weinig hout gebruikt, 2 handjes hickorysnippers  in de kolenmand gedaan.
Totaal in ruim 5 uur gedroogd.
ok, thx. Vanmiddag ff paar kilo koeiebips ophalen bij mijn slagert en in de marinade hangen. Ik ga het drogen in een voedseldroger en misschien naderhand een gedeelte nog een beetje koud naroken.
Ooit heb ik wel eens van die kant- en klare zakjes beef jerky gekocht. Die waren op zich wel eetbaar, maar er zat een eigenaardige bijsmaak aan door de gebruikte kruiderij. Ik stel me voor dat het op bovenstaande wijze meer een pittig en hartig hapje is dan de chemische beefcandy die in dat zakje zat destijds.
 
Applaus applaus applaus!
 
Ik heb ook nog van die kerstballenhaakjes!! :-? :-? :-?
 
Inmiddels ligt er twee kilo koe in de marinade. Ik ben benieuwd!
 
El Fumarole zei:
Inmiddels ligt er twee kilo koe in de marinade. Ik ben benieuwd!

Geen halve maatregel.
 
Er zit hier 1kg vlees in de marinade... De slager keek wel vreemd toen ik vroeg of hij met de draad mee wilde snijden..
 
De mijne is vandaag alweer op gegaan.  Was 850 gram na drogen.
Wat een te gek spul.
 
IMG_20150118_210800_20150118_211428_zpsh4hahfnr.jpg


550gr na drogen... Smaakt goed..
Vandaag van twee tot negen tussen de 45 en 55 graden.  :D
 
Perfecte snackie voor volgende week zondag... ;)
 
Sander72 zei:
Perfecte snackie voor volgende week zondag... ;)

En de vrijdag erna....  <:p
 
Terug
Bovenaan Onderaan