BasBQ
Beef en Steak

BCC op de KJ

 
 
 
 

mcjas

Stoker
Berichten
302
Gisteren voor de 2de keer de KJ aangestoken (eerste keer PP gemaakt, volgens vrouwlief de lekkerste ooit) en voor het eerst BCC gemaakt. Label Rouge bij de poelier gehaald, achteraf bleek hij weinig vlees te hebben, dat was wel jammer. Rub recept van Noskos gebruikt, beviel erg goed.
Helaas crashte de Easybbq app de hele tijd dus vaak heen en weer moeten lopen om in het begin de temperatuur goed te krijgen

j75F0sfl.jpg

Mice en place

Il5GmBPl.jpg

In de rub

OcyWfZXl.jpg

Leuk om met de temperatuur te spelen

MtIzrDLl.jpg

Let get started

f7ZP8Vsl.jpg

Uurtje later, kerntemperatuur 78 op de borst en 82 op de dijen.

iuIaKsbl.jpg

Aan tafel

Heerlijk sappige kip geworden, alleen zat er nog wel redelijk wat vet in, misschien volgende keer iets langer, of ander soort kip nemen


 
Lekkere kip geworden, gefeliciteerd met je kip sticker.
Jammer dat je Easybbq je in de steek liet maar zo'n K.J. moet toch gemakkelijk vijf kwartier zonder die elektronica constant kunnen blijven, wellicht nog wat oefenen. ;)
 
Lekker hoor, gratz met tokkie! Lekker bezig ;)

(Wellicht een tip: Zelf doe ik de firebox veel voller met houtskool. Op die manier zit je niet halverwege een sessie ineens zonder, en wat je overhoudt gebruik je de volgende sessie gewoon opnieuw )
 
Hans zei:
Lekkere kip geworden, gefeliciteerd met je kip sticker.
Jammer dat je Easybbq je in de steek liet maar zo'n K.J. moet toch gemakkelijk vijf kwartier zonder die elektronica constant kunnen blijven, wellicht nog wat oefenen. ;)

Klopt maar het ging mij ook alleen maar om tijdens het opwarmen lekker lui vanaf de bank de temp in de gaten te kunnen houden  :blush:

SilverFox zei:
Lekker hoor, gratz met tokkie! Lekker bezig ;)

(Wellicht een tip: Zelf doe ik de firebox veel voller met houtskool. Op die manier zit je niet halverwege een sessie ineens zonder, en wat je overhoudt gebruik je de volgende sessie gewoon opnieuw )

Ben ik met je eens, maar  ik had bij de eerste PP run de box helemaal tot de rand gevuld en wil kijken hoeveel runs daarmee ik kan doen, en omdat ik toch maar een uurtje bezig zou zijn dacht ik dat ik wel genoeg houtskool erin had (wat ook bleek, wat heerlijk zuinig zijn die kamado's  :D :D :D )
 
Altijd lekker zo?n kippetje en gefeliciteerd met je sticker
 
Mooi kippetje, gefeliciteerd met je tokkie.
 
Lekker chicky heb je daar. Kleur is ook top.
Ik denk dat jou kip wat meer vet is vanwege het dieet dat de Label Rouge krijgt. Dat bestaat voor 75% uit granen. Dat komt wel zn smaak ten goeden.
Gefeliciteerd met je tokkie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan