Afgelopen weekend ook nog BCC gemaakt. Voor het eerst Todds Dirt gebruikt om de kip mee in te smeren. Klein beetje beukensnippers op de hete briketten voor een beetje rook.
In tegenstelling tot vorige keren de kip nu tussen de briketten op het onderrooster gezet en niet op het bovenrooster. Was een heerlijke kip, poten zoals altijd het sappigst maar ook het borstvlees absoluut niet droog.
Korstje had van mij nog wat knapperiger gemogen. Maar ja dan loop ik wel weer de kans dat het borstvlees droger wordt.
Iemand ervaring met injecteren borstvlees met marinade? zou dat kunnen werken?
Hier het slachtoffer in kwestie
ingesmeerd met olijfolie en Todds Dirt, wel een beetje chilipoeder toegevoegd voor iets meer pit.
en het eindresultaat
In tegenstelling tot vorige keren de kip nu tussen de briketten op het onderrooster gezet en niet op het bovenrooster. Was een heerlijke kip, poten zoals altijd het sappigst maar ook het borstvlees absoluut niet droog.
Korstje had van mij nog wat knapperiger gemogen. Maar ja dan loop ik wel weer de kans dat het borstvlees droger wordt.
Iemand ervaring met injecteren borstvlees met marinade? zou dat kunnen werken?
Hier het slachtoffer in kwestie

ingesmeerd met olijfolie en Todds Dirt, wel een beetje chilipoeder toegevoegd voor iets meer pit.

en het eindresultaat