BasBQ
Beef en Steak

BCC mag blijven

  • Onderwerp starter k_delaat
  • Startdatum
K

k_delaat

Gast
Gisteren vroeg vriendin lief of ik even naar de supermarkt wilde gaan om eten voor vandaag te halen. Het is lekker weer, dus misschien kunnen we de BBQ wel gebruiken werd me nog even nageroepen.
Eenmaal aangekomen bij de supermarkt zie ik daar een mooi kippetje liggen. Ik kon het niet laten, morgen wordt mijn eerste BCC. Ok misschien is 1.3 kg kip een beetje veel voor 2 personen, maar als we iets overhouden eten we dat morgen wel dacht ik.

Gisteren avond de kip ingesmeerd met de rub volgens Noskos recept, alleen 24u laten intrekken ipv 1, bespaarde mij vandaag weer wat werk en zou er alleen maar lekkerder op worden dacht ik.
Vanmiddag was het dan zover, hij mocht op de Q. Het was nog wel een heel getover om de kip over het blik bier te krijgen, maar na wat wringen zat hij er op, alleen wat blikschade;)

De vrouw des huizes was inmiddels ook gearriveerd en was benieuwd, maar ze mocht niet spieken van mij. Na ongeveer 45 min gaf de T 82 graden aan en mocht de kip er af. Daar kan ik nog wel wat advies gebruiken want dis ging niet makkelijk.

Het resultaat mocht er wezen, ik moet alleen nog leren hoe ik een hele kip opdeel, maar hij is helemaal op gegaan met z'n 2e.
IMG_20130709_185429_zps51938fd3.jpg

 
Kippetje ziet er geweldig uit!!
 
Koen zei:
Het was nog wel een heel getover om de kip over het blik bier te krijgen, maar na wat wringen zat hij er op, alleen wat blikschade;)

  aai arme kip :(

kippetje volgende anderom op t blik idee misschien :eek: ;D
(of zie ik t verkeerd) :-\

mooie kleur kip biedewee
 
Mooi kleurtje!!
Congrats met je tokkie!! :p
 
dat ziet eruit als een heel erg lekker kippetje, dat ie opgegaan is verwondert mij niks, iets dat zo vreselijk  lekker is gaat gewoon vanzelf op.
gefeliciteerd met je tokkie  :)
 
nog een kippetje! Lekker joh!
 
zag t toch goed.

volgende x touw van de pootjes weg en kippie niet met zn strot maar met zn kont over t blikkie bier.

maar zal voor de smaak niks uitgemaakt hebben.
proviceat met je tokkie
 
Het ouderwetse hand freubel werk, daar is niks mis mee. Zo'n kippie krijgen wij met z'n 2-en ook wel weg hoor !
Mits geen salade brood e.d erbij ligt natuurlijk  ;)
 
Lekker hoor, kippetje gaat normaal gesproken met z'n gat over het blik.
Maar dat mag de pret niet drukken, welkom bij de Tokkies.
 
Koen zei:
Het was nog wel een heel getover om de kip over het blik bier te krijgen
Haha dat kan ik geloven, zie ik het goed dat je het blik door zijn nek hebt geduwd ipv door zijn kont?

Maar de kip ziet er niet minder smakelijk uit hoor, proficiat met je tokkie!
 
LOL

Arm kippetje  8)

Ziet er verder heerlijk uit hoor, congratz met je tokkie
 
Ziet er goed uit die kip en gewoon in twee?n delen met de schaar en wij zeggen gewoon met je kluiven eten je handen bedoel ik.
 
Hmm, deepthroat-bcc...die is nieuw...
Zit jij ook altijd op je hoofd koen? ;)

Verder een prima bcc!
 
Ivo-tje zei:
Hmm, deepthroat-bcc...die is nieuw.

DT-BCC!  nieuw high en fast topic ;D
 
Bedankt voor de leuke reacties. Het volgende kippetje zal ik minder martelen. Ik denk dat zn gat netjes dicht geknoopt was want ik heb het gat niet opgemerkt.
 
Een kip van de verkeerde kant! Desondanks erg ver(s)makelijk
 
Terug
Bovenaan Onderaan