BasBQ
Beef en Steak

BBQ'en met een zwangere vrouw in huis.

Ken niemand waarvan ik weet dat hij/zij vega is.

Enviado desde mi SM-N9005 mediante Tapatalk

 
Ik pasteuriseerde e.e.a. wel eens sous vide (steak, zacht gekookte eitjes e.d.).
 
alle koe en varken die je kunt doorgaren zoals pulled pork, brisket, short ribs, MOINK balls, spare ribs, sate van kip, geit of varken (of tong), yakitori, , hamburgers well done, Pecan-Crusted Pork Tenderloin Pinwheels, puerco pibil, jerk pork, buikspek, worstjes (natuurlijk zelfgemaakt), char siu etc etc.

alle vis die je gaar kan eten, zoals makreel, forel, dorade, red snapper, sardientjes van de grill, gamba's (eigenlijk alleen tonijn, zalm en coquilles niet denk ik?)

en alle kip, desnoods alleen snel gegaarde kip hoewel ik het probleem met de kip niet snap?

goede lamskoteletjes kun je ook gaar eten, gaat prima

eendepoten

eigenlijk alles behalve steak? oh dat was al gezegd : )
ik dacht trouwens dat je wel gerookte zalm (koudgerookt, dus rauw) kan serveren, mits het ingevroren is (parasieten doden) en niet vacuum verpakt, of is dat weer een onzinpraatje van iemand die gewoon wilde dat ik zalm voor ze ging roken?
 
riba zei:
Ik pasteuriseerde e.e.a. wel eens sous vide (steak, zacht gekookte eitjes e.d.).
Hoe doe je dit dan precies?

Verstuurd vanaf mijn SM-G389F met Tapatalk

 
Marieken zei:
alle koe en varken die je kunt doorgaren zoals pulled pork, brisket, short ribs, MOINK balls, spare ribs, sate van kip, geit of varken (of tong), yakitori, , hamburgers well done, Pecan-Crusted Pork Tenderloin Pinwheels, puerco pibil, jerk pork, buikspek, worstjes (natuurlijk zelfgemaakt), char siu etc etc.

alle vis die je gaar kan eten, zoals makreel, forel, dorade, red snapper, sardientjes van de grill, gamba's (eigenlijk alleen tonijn, zalm en coquilles niet denk ik?)

en alle kip, desnoods alleen snel gegaarde kip hoewel ik het probleem met de kip niet snap?

goede lamskoteletjes kun je ook gaar eten, gaat prima

eendepoten

eigenlijk alles behalve steak? oh dat was al gezegd : )
ik dacht trouwens dat je wel gerookte zalm (koudgerookt, dus rauw) kan serveren, mits het ingevroren is (parasieten doden) en niet vacuum verpakt, of is dat weer een onzinpraatje van iemand die gewoon wilde dat ik zalm voor ze ging roken?
Er zijn volgend mij zoveel onzinpraatjes ivm met voedselveiligheid dat ik heb bos door de bomen niet meer zie.

Verstuurd vanaf mijn SM-G389F met Tapatalk

 
Brecht zei:
Marieken zei:
alle koe en varken die je kunt doorgaren zoals pulled pork, brisket, short ribs, MOINK balls, spare ribs, sate van kip, geit of varken (of tong), yakitori, , hamburgers well done, Pecan-Crusted Pork Tenderloin Pinwheels, puerco pibil, jerk pork, buikspek, worstjes (natuurlijk zelfgemaakt), char siu etc etc.

alle vis die je gaar kan eten, zoals makreel, forel, dorade, red snapper, sardientjes van de grill, gamba's (eigenlijk alleen tonijn, zalm en coquilles niet denk ik?)

en alle kip, desnoods alleen snel gegaarde kip hoewel ik het probleem met de kip niet snap?

goede lamskoteletjes kun je ook gaar eten, gaat prima

eendepoten

eigenlijk alles behalve steak? oh dat was al gezegd : )
ik dacht trouwens dat je wel gerookte zalm (koudgerookt, dus rauw) kan serveren, mits het ingevroren is (parasieten doden) en niet vacuum verpakt, of is dat weer een onzinpraatje van iemand die gewoon wilde dat ik zalm voor ze ging roken?
Er zijn volgend mij zoveel onzinpraatjes ivm met voedselveiligheid dat ik heb bos door de bomen niet meer zie.

Verstuurd vanaf mijn SM-G389F met Tapatalk
At hier gewoon hetzelfde. Alleen 2x.

Enviado desde mi SM-N9005 mediante Tapatalk

 
Marieken zei:
ik dacht trouwens dat je wel gerookte zalm (koudgerookt, dus rauw) kan serveren, mits het ingevroren is (parasieten doden) en niet vacuum verpakt, of is dat weer een onzinpraatje van iemand die gewoon wilde dat ik zalm voor ze ging roken?

=)) =)) =))

Je zalm is gewoon te lekker Marieken
 
@ henri.wolbrink

prachtige foto's. Heerlijk als men zo kan genieten van je gerechten.
Hier idem dito. Onze dochter is ook niet te stoppen wat vlees betreft.
Mijn vrouw wil eigenlijk niet teveel vlees eten, maar gaat elke keer voor de bijl als ze de bbq ruikt  :D

Ik laat dan ook speciaal voor haar de groente staan, zodat zij daar lekker veel van kan eten  :D B-)
 
Brecht zei:
riba zei:
Ik pasteuriseerde e.e.a. wel eens sous vide (steak, zacht gekookte eitjes e.d.).
Hoe doe je dit dan precies?

Verstuurd vanaf mijn SM-G389F met Tapatalk
ik gebruik de SOUS VIDE TOOLBOX ipad app (polyscience) en specifeerde "Cook and Pasteurize to Core". http://www.douglasbaldwin.com/sous-vide.html is interessant achtergrond materiaal, met voor eitjes: http://www.douglasbaldwin.com/sous-vide.html#Pasteurized_in_Shell_Egg

Mijn dame was erg blij dat ze zonder schroom zachtgekookte eitjes en medium rare steaks kon eten. Na pasteurizeren even goed bruinen (b.v. op de bbq), en hupsa. (of snel koelen en later gebruiken)
 
ik doe dat ook als ik mayonaise maak bijvoorbeeld voor een grote groep mensen, of andere gerechten met rauw ei. ik pasteuriseer dan de eieren voor ik ze gebruik.

ik weet alleen niet of je ook alle parasieten doodt met pasteurisatie? het artikel gaat alleen over bacteri?n, en ik weet dat ook parasieten reden zijn om rauw vlees te vermijden.
 
zoiets had ik ook al gevonden, en dat deed ik dan ook voor de gerookte-zalm-voor-zwangeren (want die kun je niet pasteurizeren).

maar voor steak doe ik dat normaal gesproken niet, dus voor de veiligheid zou je die ook eerst kunnen invriezen, dan (lang genoeg!) in de sous vide en dan lekker ros? eten...
 
Mooie lamsschouder of lamsbout? Met veel knoflook, rozemarijn, zout en peper. Eerst mooi dichtschroeien en dan 1 a 2 uur in een ovenschaal met rode ui, wortel en wat andere groenten. Lekker low and slow. Daarna de lamsbout laten rusten en van de groenten en het vocht een mooie jus maken.
 
Lamsbout vind ikzelf heerlijk, op de q ingesmeerd met mosterd en kruiden. De wederhelft vind dit jammer genoeg niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G389F met Tapatalk
 
Vis!
Zoveel soorten in allerlei maten, bereidingen en prijzen.
Schaaldieren en garnalen kunnen en mogen ook.
Ik probeer mijn vis nog net wat glanzend in het midden te hebben, dat zou ik zwangere vrouwen niet voorzetten.
Persoonlijk zou ik voor mijn (niet bestaande) zwangere vrouw ook geen kweekvis bereiden.
 
Porchetta tot 72 graden is ook prima te doen en erg lekker. Voor de rest; zolang het maar gaar is. Voor vis geldt dat het warm "moet zijn", zalm raden ze af vanwege listeria en hoewel de kans klein zou zijn is het beste advies daar: je wacht maar een paar maanden
 
Zonder een discussie te willen starten is er een relatie met gerookte zalm en listeria maar niet met verse.
Maar goed: gewoon niet doen als je twijfelt.
 
Als je alles leest wat er over eten voor zwangere vrouwen geschreven is doe je niet anders dan twijfelen. Het zal gewoon weer eten wat de pot schaft worden, eventueel wel doorbakken maar kom. (Voor haar toch)
 
Brecht zei:
Als je alles leest wat er over eten voor zwangere vrouwen geschreven is doe je niet anders dan twijfelen. Het zal gewoon weer eten wat de pot schaft worden, eventueel wel doorbakken maar kom. (Voor haar toch)


Brecht  + 1
Als je alles leest wat al die "deskundigen" over voeding schrijven (en niet alleen voor zwangere vrouwen) vraag ik me wel eens af hoe het mogelijk is dat wij (mijn vrouw en ik) en onze kinderen toch nog gezond groot geworden zijn.
In al die theorie?n zal wel een grond van waarheid zitten maar ik vraag me i.d.d. wel eens af of we niet wat aan het doorslaan zijn met al die wijsheid. :-?

Sorry Bonny f, laat ik me toch weer verleiden.  :D
 
Brecht zei:
dat kalfsvlees valt wel in goede oren zo te zien, zowel bij mij als bij haar. Maar eens op zoek gaan naar een mooie kalfpicahna of kalfsonglet ofzo.

Beef&steaks hebben wel mooie volgens mij


WEBER MASTER TOUCH
KAMADO JOE Classic
 
Terug
Bovenaan Onderaan