BasBQ
Beef en Steak

BBQ Pitmasters

Dat concept vsn in een rij staan voor je naar binnen mag, dat spreekt mij dus helemaal niet aan. Kun je niet reserveren of zo? Of is dit alleen bij BBQrestaurants zo?
Hier in Nederland ken ik eigenlijk maar 1 zaak waar je moet afwachten wanneer er plek is, tenzij je met 6 of 8 man komt. Helaas. Dan maar niet.
Franklin BBQ is ooit begonnen als een Food Truck - in 2009 volgens mij dus niet zo lang geleden - en dus het is geen "restaurant", het is te vergelijken met de Febo als je wil, daar kan je ook niet zitten of reserveren :)
Je komt je eten halen of even snel aan een bar of gezamenlijk tafels eten.
Er zijn eigenlijk bijna geen 'echt restaurant' in de VS die BBQ zijn, het is alleen maar street food of fast food.

Maar is het nu echt waard? zo ja, ga ik ook wel in de rij mocht ik ooit in de buurt zijn....
Het is zeker een van de beste BBQ in de hele VS, en zeker de beste Brisket die je kan vinden. 't is het helemaal waard :)
 
Leuke foto's, zijn restaurant staat al een poosje op mijn "te bezoeken" lijstje. Gaaf die grote Big Red reclame op de zijkant. Weet je teminste dat je in Texas bent :)

De meeste BBQ joints in de VS zijn geen plekken waar je wordt bediend. In de meeste gevallen is er een balie waar je besteld en je eten mee krijgt of een nummer en je nummer wordt dan omgeroepen of het eten gebracht.

Heb het al vaak gezegd, het is BBQ, geen haute cuisine :) Sneedjes brood of pakje crackers erbij en je hebt een maaltijd. Geen borden maar slagerspapier, plastic bestek als je geluk hebt :D

 
Precies!

Wat ook leuk is voor een Amsterdammer ;) is dat de Brisket wordt gewoon "met uitjes en zuur" gegeten  :eek:  ???  :eek:

Kijk deze photo (niet van mij maar wel van Franklin BBQ): de slager papier, de sneetjes wit brood en de zuur!
Ik heb zelf met Aaron gepraat en uitgelegd dat hier de haring wordt zo gegeten, die moest echt lachen  ;D

Franklin-BBQ2.jpg
 
Wat jammer dat Aaron Franklin niet meer meedoet, hij was de enige met een meer "open mind"...
 
Maar Aaron kijkt vanuit een restaurant blik, het is toch een BBQ wedstrijd, daar horen ook mensen uit het circuit in te zitten vind ik.
 
Ja....maar het is ook geen echte offici?le KCBS wedstrijd (anders hadden ze niet stukken zoals Kalkoen en Bacon gegeven ;) ) daarom vond ik Aaron's inbreng waardig want hij weet tenminste ietsje meer dan doorsnee KCBSers zoals Myron Mixon...
Twee "circuit" jury leden en 1 die verstand heeft van BBQ in het algemeen vond ik een leuk/goed balans :)
 
Vergis je niet in Myron en Tuffy, beiden hebben behalve een barbecue team (Myron zelfs meerdere ;)) ook hun eigen BBQ restaurant.
Wat belangrijk is dat ze hun eigen mening durven geven en zich niet laten ondersneeuwen. Denk dat we daar bij deze nieuwe aanwinst niet bang voor hoeven zijn.
 
Myron heeft de meeste prijzen op de meest uiteenlopende wedstrijden gewonnen. En Tuffy loopt ook al tijden mee.
En net zoals nu bij de TS hadden we extra categorie?n, dat is in de VS normaal. In als er ergens mutton lokaal is gaat dat er als extra bij, of Brunswick Stew etc.
 
bij welk seizoen zijn ze nu? s05? heb 1 tot en met 3 gezien, s04 kan ik helaas nergens downloaden :(
 
Nee dit wordt 5 of het tweede deel van 4. 4 was t/m aflevering 7.
 
Ik heb  nog nooit een aflevering gezien maar het lijkt me leuk om te kijken alleen zal ik er erg veel honger van krijgen ;D
Hebben we even offtopic, op dit forum ook een topic over de BBQ restaurants waar mensen al zijn geweest en wat ze er van vonden? kan in NL/BE zijn of ergens anders in/buiten de EU.
Leek me interessant om de ervaringen van mensen te lezen.
 
Klopt Dennis, was op het verkeerde been gezet door de intro van het nieuwe jurylid.
Seizoen vier is te downloaden via de Amerikaanse I tunes.
 
Ook via de Nederlandse iTunes, BTW...

Dat moet ik terugnemen. Inderdaad alleen via de US iTunes te downloaden.
 
noskos zei:

Yes dat bedoelde ik  :)  Neem aan dat ze allemaal in Amerika zijn, ben zelf erg benieuwd naar BBQ restaurants binnen de EU en binnen NL/BE maar ik heb er niet echt veel kunnen vinden wat de manier van Q-en brengt wat hier op het forum toch de standaard is maar het zou wel top zijn als we zo'n lijst kunnen samenstellen als die restaurants er ?berhaupt zijn( wat ik dus niet weet).
Maar ik wil verder ook niet dit topic kapen oid dus anders als je wilt dat we het even via een Dm kunnen bespreken, als het hier geen probleem is dan vind ik dat natuurlijk ook goed.
 
Er is er ??n in Belgi? en ik Londen zijn er meerdere. Staan nog op de lijst om te bezoeken.
 
Restaurant Elckerlijc is van Peter De Clercq, al enkele keren geweest dus als je mijn mening wil even een draadje openen met je vraag en dan post ik daar meer info
 
Terug
Bovenaan Onderaan