Afgelopen dagen behoorlijk wat informatie van jullie ontvangen voor een een bbq op mijn werk. Ik ga voor circa 40 man (momenteel 43 aanmeldingen, waarvan 5 vegetari?rs) een q verzorgen. Het volgende staat te gebeuren. 7 kilo pp, 3,5 sucade, 4 kilo worst (gisteren vers gemaakt), 3 kilo zalm en ruim 2 kilo garnalen. Daarnaast nog tomaten en kool salade.
Gisteren de verse worst gemaakt en de BBQ-saus volgens recept van Noskos. Vandaag de voorbereidingen voor de pp. Tijdens de lunch alvast de verse worst geproefd, die viel bij mijn collega's in goede aarde
Gisteren begonnen met de BBQ saus

De hoofdrolspelers voor de saus

Goed het recept volgen

Nog een paar minuten pruttelen

Lekker voorraadje voor de komende weken

Intussen zitten er een paar stickers met datum op

Tijdens de lunch op mijn werk de worstjes klaar gemaakt

Altijd leuk q-en tijdens werktijd
Worstjes eerst indirect tot 64 C verwarmd, daarna op hoog vuur nog verhit tot 70 C

Vers broodjes met rucola, verse worst en eigen gemaakte bbq saus. Mijn collega's vonden het heerlijk

Na de lunch werd het tijd voor de rub

Na het mengen even proeven.....ik mis wat......

Was het zout helemaal vergeten, nu smaakt het beter

Intussen ook de Noskos injectiemix gemaakt. Vet van de schouder gehaald en het eerste stuk van circa 4 kg ge?njecteerd

Het 3 kg stuk met vet

En nu zonder

De stukken lekker insmeren met de rub

En inpakken maar.
Morgenochtend rond 7.30 steek ik de Q aan Rond 8 uur gaat het vlees erop.
Gisteren de verse worst gemaakt en de BBQ-saus volgens recept van Noskos. Vandaag de voorbereidingen voor de pp. Tijdens de lunch alvast de verse worst geproefd, die viel bij mijn collega's in goede aarde

Gisteren begonnen met de BBQ saus

De hoofdrolspelers voor de saus

Goed het recept volgen

Nog een paar minuten pruttelen

Lekker voorraadje voor de komende weken

Intussen zitten er een paar stickers met datum op

Tijdens de lunch op mijn werk de worstjes klaar gemaakt

Altijd leuk q-en tijdens werktijd

Vers broodjes met rucola, verse worst en eigen gemaakte bbq saus. Mijn collega's vonden het heerlijk

Na de lunch werd het tijd voor de rub

Na het mengen even proeven.....ik mis wat......

Was het zout helemaal vergeten, nu smaakt het beter

Intussen ook de Noskos injectiemix gemaakt. Vet van de schouder gehaald en het eerste stuk van circa 4 kg ge?njecteerd

Het 3 kg stuk met vet

En nu zonder

De stukken lekker insmeren met de rub

En inpakken maar.
Morgenochtend rond 7.30 steek ik de Q aan Rond 8 uur gaat het vlees erop.