BasBQ
Beef en Steak

BBQ met o.a. 7 kilo pp

 
 
 
 
 

McPeet

Gemarineerd
Berichten
1.650
Afgelopen dagen behoorlijk wat informatie van jullie ontvangen voor een een bbq op mijn werk. Ik ga voor circa 40 man (momenteel 43 aanmeldingen, waarvan 5 vegetari?rs) een q verzorgen. Het volgende staat te gebeuren. 7 kilo pp, 3,5 sucade, 4 kilo worst (gisteren vers gemaakt), 3 kilo zalm en ruim 2 kilo garnalen. Daarnaast nog tomaten en kool salade.
Gisteren de verse worst gemaakt en de BBQ-saus volgens recept van Noskos. Vandaag de voorbereidingen voor de pp. Tijdens de lunch alvast de verse worst geproefd, die viel bij mijn collega's in goede aarde  ;)

Gisteren begonnen met de BBQ saus

De hoofdrolspelers voor de saus


Goed het recept volgen  :D


Nog een paar minuten pruttelen


Lekker voorraadje voor de komende weken


Intussen zitten er een paar stickers met datum op


Tijdens de lunch op mijn werk de worstjes klaar gemaakt


Altijd leuk q-en tijdens werktijd  ;)  Worstjes eerst indirect tot 64 C verwarmd, daarna op hoog vuur nog verhit tot 70 C


Vers broodjes met rucola, verse worst en eigen gemaakte bbq saus. Mijn collega's vonden het heerlijk


Na de lunch werd het tijd voor de rub


Na het mengen even proeven.....ik mis wat......


Was het zout helemaal vergeten, nu smaakt het beter


Intussen ook de Noskos injectiemix gemaakt. Vet van de schouder gehaald en het eerste stuk van circa 4 kg ge?njecteerd


Het 3 kg stuk met vet


En nu zonder  :)


De stukken lekker insmeren met de rub


En inpakken maar.

Morgenochtend rond 7.30 steek ik de Q aan Rond 8 uur gaat het vlees erop.

 
Lowietje72 zei:
Ga je een snake aansteken of de minion methode?

Momenteel werk ik met de "Slochteren" methode. Bevalt redelijk goed, moet echter wel altijd een reserve fles bij de hand hebben  ;)
Ben aan het sparen voor Egg cq Primo en zie dan wel welke methode het beste werkt.
 
De voorbereidingen zien er goed uit! Succes met je mega-run.

McPeet zei:
]Momenteel werk ik met de "Slochteren" methode. Bevalt redelijk goed, moet echter wel altijd een reserve fles bij de hand hebben  ;)
Ben aan het sparen voor Egg cq Primo en zie dan wel welke methode het beste werkt.
Ik moest hem 2 keer lezen, toen viel het kwartje =)) (jaja vroeger was ik blond)
 
Mooie klus!
 
Had ik ook maar zo'n fijne collega. Ziet er goed uit met die slochteren methode van je.
 
Je collega's zullen wel blij zijn met je!
 
lekker hoor, succes
 
Vanochtend om 7 uur het vlees uit de koelkast gehaald en de Q aangestoken (een geleende Grand Hall). Om 7.45 het vlees op de Q gelegd
Kern temperatuur 14 ?C.
 
Succes met je run vandaag en later vandaag met de barbecue!

Ik weet niet waar je zit, maar hier in Alkmaar is het nu nog zonnig met wat hoge bewolking.
 
We zitten in Berkel en Rodenrijs en het ziet er hier ook prima uit
 

De 2 BBQ


Hier zitten we vanavond te eten


De 2 stukken varken


Het vlees ligt er op en het hout rookt
 
Na 1 uur ging de kerntemperatuur niet echt meer omhoog, bleef rond de 23? C hangen. Na enig onderzoek bleek dat 1 brander niet goed werkte. Heb hem gelukkig kunnen maken (er zat veel vuil in de gaatjes). Intussen is de kern temperatuur 52? C. Het gaat nu de goede kant op.




Gelukkig werken de 2 branders nu wel  :)
 
Kan je zo'n Q uit Slochteren een beetje op een lage temperatuur houden?
Vriend van mij zegt dat nog al lastig te vinden.
Welke kamertemp hou je aan?
 
de loc zei:
Kan je zo'n Q uit Slochteren een beetje op een lage temperatuur houden?
Vriend van mij zegt dat nog al lastig te vinden.
Welke kamertemp hou je aan?
Met de Grandhall was het vanochtend ff wennen en met mijn oude Genesis heb ik normaal gesproken geen probleem. Rooster temperatuur met 2 branders aan in de Grandhall zit nu rond de 100? C. Kerntemperatuur is nu 70? C, nog even en ik ga hem in de glace zetten. Vervolgens door naar de 88? C
 

Om 13.00 uur de glaze erop gesmeerd, nog 2 uurtjes en dan inpakken
 
Hij gaat lekker zo te zien!
 
Terug
Bovenaan Onderaan