BasBQ
Beef en Steak

BBQ Genootschap Voorjaarsmeating - zondag 21 april 2013

DanBras zei:
En dan kom ik morgen aan; woon vlakbij maar heb toch even een autootje moeten huren voor het vervoer van de spullen. VW Caddy gereserveerd, maar omdat deze niet beschikbaar was een gratis upgrade naar een VW Crafter gekregen.

Ppfffff......niet normaal dat ding. Daar past volgens mij mijn hele huisraad in en dan heb ik nog genoeg ruimte om alle BBQ zooi mee te nemen. Dus niet lachen morgen als je die grote bak aan ziet komen en er worden vervolgens een paar relatief kleine dingetjes uitgeladen :)

We kijken niet naar Crafter, alleen naar de 5,5 kg sate vlees  ;)
En maak je geen zorg, het busjes waarmee Bloemenboer en ik komen is nog een slagje groter dan de VW Crafter  :D
 
RedFox zei:
We kijken niet naar Crafter, alleen naar de 5,5 kg sate vlees  ;)
En maak je geen zorg, het busjes waarmee Bloemenboer en ik komen is nog een slagje groter dan de VW Crafter  :D
Haha......maar jullie zitten dan ook propvol, ik bij lange na niet.

Het is uiteindelijk in totaal ongeveer 4.8kg sateh geworden. Had redelijk veel snijverlies met de procureur en de kippendij van de Makro. 12 stokjes (6 kip en 6 varken) ontbreken inmiddels want die hebben we ff getest en resultaat ruim voldoende bevonden door de testers. Maar nog steeds ruim 100 stokjes over plus bijbehorende groentezooi en bijgerechtjes, dus dat zit wel goed :)
 
Ik ben benieuwd hoe het smaakt wat je gaat maken en ook naar recept, want dat is natuurlijk het leuke!
Het gaat een mooi dag worden.....voor mijn baby back ribs van de WSM moeten de aanwezigen zich wel wat gedulden, want die gaan vlgs methode 3-1,5-1
Ik doe wel een kortere sessie op de OTP57 naar idee van Easterwood, en dat duurt ongeveer 2 uurtjes.
Mijn maatje Bloemenboer en ik hebben 4 Q's ingeladen zodat er het een en ander parallel kan worden bereid.
En.....een Brabants muziekse zal ook niet ontbreken  :D
 
Klinkt erg goed!
Die lange sessie moet geen probleem zijn; als goed is wordt het idd een mooie dag dus neem aan dat de meesten lekker lang blijven hangen.
 
e7a9yve8.jpg


4uvuve5e.jpg


gavy2umy.jpg
 
Wat een gave locatie en zo te zien heerlijk weertje!!!! :'(
 
Gelukkig (  :-[ ) is mijn vrouw met de kindjes naar Vlissingen ....
Kan ik ook niet in de verleiding komen om de auto te pakken, en die 100km FF te doen ....  8)

Veel plezier ...
 
jammer dat ik er dit keer niet bij was. Al was het weekendje bij de kooperen hoogte ook heerlijk! :D
 
Kon er vandaag helaas niet bij zijn, zo te zien vermaken jullie je wel. Ben benieuwd naar de foto's
 
Het was erg leuk om er vandaag bij te zijn. Goed om te zien dat er meer mensen zijn die dezelfde afwijking hebben; het genieten van lekker eten!! Leuk om de gezichten achter de forumnamen te zien.

Vandaag leuke gerechten mogen proeven.

Iedereen bedankt!
 
Het was erg gezellig en erg leuk om 'oude bekenden' weer te zien en 'nieuwe' forumleden te leren kennen.
Zoals verwacht was het aanwezige eten erg lekker en veel, ik heb enorm genoten.
Wat leuke tips gekregen/gezien en weer nieuwe idee?n voor op de Q.
Tijmen heeft zich ook enorm vermaakt, viel al in slaap toen ik de A12 opdraaide ;)

Iedereen bedankt voor de gezelligheid, lekkere eten en Redfox en Bloemenboer, bedankt voor de mooie rode roos.
 
Ben net thuis, kan me alleen maar aansluiten bij de rest. Goed gezelschap, lekker gegeten,lekker gekletst en een lekker zonnetje op je bol. Wat wil je nog meer !
Iedereen bedankt hiervoor.
 
Geinspireerd door mijn "buurman" Felix, toch ook maar even op het net aangeschafte "BBQ genootschap plankje" een lekker  stukkie zalm op de 57?r gedaan. Whoaueua wat is dat lekker :p


DSC01985_zpsea2618df.jpg



Bij deze wil ik Mike en ega bedanken voor het verder Q'en van mijn Koreaanse stick's :) ;) ;D

Geert en Bloemenboer voor de heerlijke hapjes!

Kees voor de Piglet 8)

En iedereen die zijn of haar bijdrage heeft geleverd :- :D

De gehele organisatie en sponsors die het tot een topdag hebben gemaakt :D ;D

Tot volgend jaar.

Greetz Marco ( MarBQ )
 
Het was echt een super dag! Heerlijk gegeten en topgezelschap.
Hartstikke leuk om iedereen eens in het echt te ontmoeten.
Iedereen bedankt!

De moinks, sate, ribs, ham, vis, kip, etc etc... Alles was lekker.

Wat Marco zegt +1. :)
 
Lieden, het was TOP! Heerlijke hapjes, zalige ribs, puike zalm, super speenvarken, bijzondere ballen, pico sateh's en weet ik veel wat nog meer allemaal.
Ik zeg: volgend weekend weer!  ;D


Uiteraard de mensen van de organisatie bedankt voor het geregel om dit alles mogelijk te maken.


En nog paprika's en pepers op de koop toe....manmanman.... het moet niet gekker worden.


Iedereen de groeten en vergeet niet te BBQ-en van de week :D


Cheers,
Jeroen


 
Terug
Bovenaan Onderaan