BasBQ
Beef en Steak

BBQ controller Discussie

Bedoel je het bovenste ventilatie gat uipko? Die heb ik zowieso met een controller op iets minder dan een kwart open staan. Mijn deksel open routine bestaat ook altijd uit het dichtzetten van de kogelkraan vanwege overshoots. Ik let er daarbij ook nog op dat de deksel open duur beperkt is. Dus bij glazen het vlees eraf en de deksel dicht dan glazen.


Ik heb ooit een UDS gezien waar ze onder het onderste rooster een reuze afsluiter hadden zitten, had ik meer metaalbewerking skills had ik dat ook gemaakt juist voor dit probleem....
 
Die overshoot is wel een herkenbaar probleem dus... Dan maak ik me daar ook geen zorgen meer over :D
 
structor zei:
Bedoel je het bovenste ventilatie gat uipko? Die heb ik zowieso met een controller op iets minder dan een kwart open staan. Mijn deksel open routine bestaat ook altijd uit het dichtzetten van de kogelkraan vanwege overshoots. Ik let er daarbij ook nog op dat de deksel open duur beperkt is. Dus bij glazen het vlees eraf en de deksel dicht dan glazen.

Ja die bedoelde ik, ik heb de bovenste op de wsm altijd helemaal open staan. Alleen bij lage temp (<90) doe ik de bovenste wat dichter.


 
Vanavond maar even een display gesoldeerd en op een Jeenode aangesloten.. Nu kan ik in elk geval mijn waarden wat makkelijker aflezen een volgende keer en heb ik niet perse mijn laptop nodig :)
0FC866B1-F8D9-4B34-8048-7426522F4DF5.jpg
 
Ik heb vanavond weer een update voor de forum controller software geplaatst, changelog:
1) upgrade ui-framework (twitter bootstrap), om meer mobiel aware te zijn
2) de grafiek bij een sessie schaalt nu dynamisch afhankelijk van je schermgrootte
3) upgrade signalr framework om realtime server pushes door te geven om meetwaarden door te geven naar de browser
4) betere logging, zodat fouten beter gelogd worden
5) kortstondige caching van de bbq-counts zodat er sneller pagina's geladen kunnen worden

Zijn er fouten / feature requests hoor ik ze graag. Volgende aanpassing gaat zijn om de structor HM geintegreerd te krijgen.
 
Als je dan toch aan het PM bent... :D Ik sluit niet uit dat er ooit nog een verbouwing naar HM komt ook namelijk ;)
 
ik heb het niet geprobeerd (heb op dit moment ook geen HM), maar doe anders eerst eens een 'chmod u+w usr/lib/lua/luci/lucid/linkmeterd.lua'
Dat commando geeft schrijfrechten op die lua file
 
BertM zei:
Mijn eerste Linux stapjes ...
na het runnen van het script krijg ik de volgende melding

can't open 'usr/lib/lua/luci/lucid/linkmeterd.lua': Read-only file system

X(
Iemand anders het al geprobeerd????
Ja ik wel, ben je su? Dan kun je de opdracht van Rutger proberen, anders wil ik wel even kijken maar dan moet ik wel op afstand ssh acces hebben plus credentials (via de pm ofcourse)
 
Vanmorgen, met de kids naar school en de jongste op bed, kon ik even mooi een 10m lange utp kabel door de woonkamer leggen om de masternode aan mijn netwerk te hangen en aan mijn laptp.. Helemaal vlekkeloos ging het nog niet direct, maar ik heb mijn eerste sessie via de controller website wel kunnen maken... Ik heb zo snel nog niet kunnen vinden welke ubb code je kan gebruiken voor het sharen, maar hij is te vinden onder 438 :)

Probe gewoon even in wat half gekookt water gehangen, temperaturen heb ik nog niet op accuratesse gecontrolleerd, maar het wordt in elk geval doorgegeven.
Wel zag ik in mijn serial log flink wat 'cannot send' langskomen toen ik de sessie aan ging maken... dus ik vraag me af of hij mijn ingestelde pittemp ook door heeft gestuurd naar de controller?

Ah, zo te zien zou dit moeten werken ;) :
[bbqsession]438[/bbqsession]
 
Terug
Bovenaan Onderaan