BasBQ
Beef en Steak

BBQ appeltaart

BBQ Appeltaart

Ingredi?nten:
6 appels
150 gr bloem
130 gr + 1,5 el witte basterdsuiker
2 eieren
150 gr zachte roomboter
2 zakjes vanillesuiker
2 el kaneel
Snufje zout
Handje gehakte walnoten

Schil de appels en verwijder de klokhuizen. Snij ze in stukjes. Leg een stukje bakpapier in een skillet of het deksel van je DO. Leg de appels hierop. Schep 1,5 el basterdsuiker en de kaneel erdoor. Meng dit goed. Meng, in een kom, de ei met de vanillesuiker en de basterdsuiker en voeg onder goed roeren, in een paar porties, de bloem toe. Meng dan de boter en de snuf zout erdoor. Schep als laatste de gehakte walnoten erdoor en verdeel het mengsel over de appels. Druk het wat aan. Maak de bbq gereed voor indirekt bakken op ongeveer 180 graden. Zet de taart in de bbq en bak deze in ongeveer 3 kwartier gaar. Serveer als toetje met een bolletje ijs of bij de koffie met een toef slagroom. Hij is zowel warm als koud heerlijk!

331389j.jpg


xqgck0.jpg


2enot8o.jpg


ra26hf.jpg


mmrij6.jpg


24l3p00.jpg
 
Ziet er lekker uit, heb je hem al aangesneden? ;)
 
Hans zei:
Ziet er lekker uit, heb je hem al aangesneden? ;)

Jazeker. Met een toef slagroom en een kop koffie!  :D
 
1303ee97f1e595b0cb5e5b042b86876e.jpg

Heerlijk appeltaart maken. Deze heb ik in de DO gemaakt. 2 x van alles.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Mooi taartje Linnie!
 
Heerlijk appeltaart maken. Deze heb ik in de DO gemaakt. 2 x van alles.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
[/quote]

Ziet er lekker uit Joep, wat vond de rest van het keurslager team er van, of heb je hem stiekem niet gedeeld?  :D
 
Oei, heerlijk, krijg gelijk trek.

Bedankt voor het delen.
 
Ziet er heerlijk uit lin :).................maar ik mis iets :-? waar zijn de in rum verdronken rozijnen :D
 
Lekker hoor, zo een appeltaart.
Ziet er goed uit Lin
 
Mijn maiden run. Met als test een appeltaart!
80min op 165graden.
b04549987b42767d6dea821f8e5c8603.jpg
c756f43bf14d0f15cd7e67cf29a12b64.jpg
88dc903a5bd92323e365cfd26c17ca05.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

 
Altijd lekker zo'n taart, vooral leuk dat iedereen zo wazig kijkt als je het verteld. ;)
Taart van de bbq, nog gekker. :D
 
Lekkerrrr  :)
 
Mijn vrouw en kinderen vinden hem niet lekker. Te rokerig. Ik had hem eerst bovenop de grillverhoger staan. (waarbij de domethermometer in de taart stak).
Wellicht dat hij daardoor wat meer rook gepakt heeft?
Misschien de bbq eerst iets verder laten doorwarmen?
Wie o wie heeft tips voor zo min mogelijk rooksmaak met gebruikmaking van de bbq?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

 
Andere brandstof...
 
Noskos +1. goede houtskool die mooi mat zwart is, als er blinkende stukken tussen zitten is dit een teken van te weinig pyrolyse.
 
ik had deze gekocht:
Smokin? Flavours gamhar restaurant houtskool 10 KG (Zuid Afrika)

van BeleefGreenEgg.nl


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

 
De gele zakken van Fire-Up of Dammers houtskool zijn van minder hard hout gemaakt en branden zeer schoon. Die geven geen rooksmaak aan je eten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan