BasBQ
Beef en Steak

Barbecook Brahma 5.2 inox

 

Borsalino

Vuurmaker
Berichten
61
Hello,

Zoals als in de titel staat wil ik me deze bbq aanschaffen.
Voor 449? kan ik deze kopen, wel nieuw, maar zou een einde reeks zijn.
Weet dat de wieltjes niet veel voorstellen, maar die vervang ik wel door grote degelijke.
Is compleet met spit en bakplaat en achterbrander.

Iemand slechte ervaring ermee of enkel goede ervaringen?


mvg,
 
Wat voor bbq is dat? Houtskool of gas? Ik ken hem niet?
 
mn dochter hebt dr 1tje X(...en de 1ste x  met een tuinfeestje roepen ze  ..pa is de pitmaster.
en okee :blush:
maarja ik ben een slow type en heb dus nog geen half uurtje volgehouden en toen met t middelvinger gebaar richting de bierdrinkers  de tang in de bloembak gestoken.en lekker bier gaan drinken  in de groep....

gas bbq is niks voor serieus garen,,,is dus alleen geschikt voor bbknoeiers en dik douners in tuun  met 1 voordeel tegenover briketten,, dr zit een knop aan die dicht kan als t vlees weer is verklooidt
 
AV zei:
met 1 voordeel tegenover briketten,, dr zit een knop aan die dicht kan als t vlees weer is verklooidt

:D Hahaha
 
Lol! Lekker man, kippepootjes zwart van buiten, rauw van binnen.
Zonder gekheid; low&slow is natuurlijk op gas ook te doen, afhankelijk van je Q.
 
Oeps precies geen gasliefhebbers, zit ik dan hier verkeerd?
 
Maak je geen zorgen, er zijn hier ook een flink aantal gassers (ben zelf ook met een gasser begonnen, en die gebruik ik, samen met mijn ei, nog steeds).
 
je zit hier heus niet verkeerd hoor.
en zo een gasding is prima geschikt om een burger of biefstuk te bereiden.
maar je vroeg om de ervaringen en de mijne heb  je .

en voeg ik toe dat op die gaskappen zit geen uitlaat dus valt dr niks te regelen met de temperatuur en ben je afhankelijk van hoe  dicht de branders zijn te regelen.

en paar weken terug is die vraag geweest hoe ver kan ik knijpen met de branders.
want die had ook temp problemen
 
richard0501 zei:
nee hoor, die kolenboeren maken maar een grapje , toch??

Hoooooooooooo dan ben ik gerust gesteld......................... :-S
 
als je dan toch voor een gasgrill gaat ga dan voor een Weber is wel duurder maar kwalitatief stukken beter
 
kwaliteit is weer een ander verhaal lijkt me.
voor de mooi weer q-er kan de inverstering niet laag genoeg zijn en is een wegwerp bbq de beste investering.

deze gas stoker is las ik elders  een cado voor zn dochter en TS kan zelf t beste inschatten of ze een veel duurdere  weber waard is of deze aanbieding.
 
AV zei:
kwaliteit is weer een ander verhaal lijkt me.
voor de mooi weer q-er kan de inverstering niet laag genoeg zijn en is een wegwerp bbq de beste investering.

deze gas stoker is las ik elders  een cado voor zn dochter en TS kan zelf t beste inschatten of ze een veel duurdere  weber waard is of deze aanbieding.

Klopt AV is een kado, en tis niet enkel de BBQ, ook de tuinaanleg, de veranda en tuinhuis, het teaken tuinset. de renovatie, net haar huis gekocht en daar ik geen ezelke heb dat ? ...................moet ze maar tevreden zijn, dat spreekwoord van dat paard en gebit........................


Als ik de prijzen zie van een Weber en die zal zijn geld wel waard zijn, gaat waarschijnlijk mijnen ezel in hongerstaking, moest ik er toch eentje vinden  :D
 
Grrrrrrr, vanmorgen naar de Brahma 5.2 inox gaan kijken en kost geen 449? maar 499?  X(, was amper 7 km rijden, uiteraard niet gekocht, ten eerste voor de onjuiste prijs en je zag elk vlekje op de inox, das geen zicht.

Heb nu elders een Brahma 4.0 Ceram gevonden, wel zonder contactplaat en braadspit, maar komt dan met contactplaat op 443.70?

Een andere keuze is de Siesta 310, deze heeft een dubbelwandig deksel met Repellant Glass tegenover de Brahma, heeft ook geen braadspit, en komt dan met de contactplaat op 435?

De Siesta heeft 3 branders van 4kW en de Brahma van 5kW, moeilijke keuze.................... :-S


Ga dus voor g??n braadspit, dan liever een kiphouder kan de temperatuur elektronisch op afstand gemeten worden, wat nogal moeilijk zal gaan op een braadspit........................


Brengt me weeral op een vraag, welke temperatuurmeter?
 
Borsalino zei:
Als ik de prijzen zie van een Weber en die zal zijn geld wel waard zijn, gaat waarschijnlijk mijnen ezel in hongerstaking, moest ik er toch eentje vinden  :D

zo is t maar net.
en mocht ze met de gas BB-cook het Q licht gaan zien wil ze vanzelf over op kolen/briketten .
en daarin zijn  ook genoeg toestellen in de aanbieding..of ga jij haar een uds bouwen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan