BasBQ
Beef en Steak

Q2200 op lage temepatuur krijgen??

J

janjoppe

Gast
Na jaren met heel veel plezier een Weber 57 cm te hebben gehad toch ook maar eens voor het gemak gegaan en er een Weber Q2200 bij gekocht.
Geen klagende buren meer door de rook en dergelijke en je gaat hem inderdaad sneller even aansteken.
Met andere woorden leuk ding om erbij te hebben, MAAR ik krijg hem niet onder de 175 graden! En het lijkt mij juist een keer leuk en makkelijk om er low en slow op te werken.

Ik had gehoopt dat ik deze Q2200 ook op een lagere temperatuur zou kunnen gebruiken. Maar met de regelaar op de laagste stand kom ik met een dicht deksel niet onder de 175 a 180 graden.
Niet echt ideaal om low en slow mee te gaan. Ik gebruik een grote fles propaangas. Heb al geprobeerd om de gaskraan op de fles zelf beetje dicht te draaien, het vlammetjes worden dan een beetje flakkerig maar gaan dan uit waardoor de Q helemaal vol met gas loopt, lijkt me niet echt veilig....

Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem? Wil graag op korte termijn Walchers Gilden Spek maken en daar lijkt me 180 graden net iets te hoog voor. 

Ik weet dat het op mijn Weber 57 cm natuurlijk heel goed kan maar wil graag weten of het ook op mijn gasbbq kan...
 
met een regelbare reduceer kan je de werkdruk naar beneden brengen.
je zou ook een deel van de brander kunnen afdekken en zo in combi met een lage druk bv de helft laten branden.
maar je moet dit in priciepe niet willen en dus
eingelijk heb je gewoon de verkeerde gasdinges gekocht en dus niet je huiswerk gedaan.

of gewoon schijt aan je buren hebben en doorgaan kool of briketten.
 
janjoppe zei:
Wil graag op korte termijn Walchers Gilden Spek maken en daar lijkt me 180 graden net iets te hoog voor. 
Ik weet dat het op mijn Weber 57 cm natuurlijk heel goed kan maar wil graag weten of het ook op mijn gasbbq kan...

Juist bij een lekker spekkie heb je toch heel graag wat mooie (appel)rook? Of tenminste houtskool.
 
Terug
Bovenaan Onderaan