Beef en Steak

Bakmeel - What's in a name?

Bakmeel

Tondelzoeker
Hallo allemaal,

Mijn echte naam is Bouke. Heel erg lang geleden zei een vriendinnetje tegen mij dat ze altijd moest denken aan "Baukje Bakproducten" als ze mijn naam hoorde. En zo is mijn internet alias Bakmeel geboren.

Vader van twee pubers, baas van een trouwe viervoeter en een liefhebbend echtgenoot van een echte keukenprinces. Mijn vrije tijd gaat het liefst op aan het luisteren naar muziek, het kijken van films en uiteraard het bereiden van heerlijke stukken vlees.

Ooit begonnen op een Weber Kettle 47, met de adviezen van Noskos hoe je op zo'n grilletje heerlijke spareribs 3-2-1 kon maken met de snake methode. Laten we zeggen dat het vuur toen echt goed is gaan branden en in de Corona-pandemie kwam deze nieuwe hobby goed op temperatuur. Inmiddels staat er een Bastard XL in de achtertuin en zit ik soms te kijken of ik niet een keer een offset smoker wil aanschaffen.

Ik ben dus vooral een fan van "Low & Slow", lekker roken met Eiken, Mequite, Appel, Kers of Wijn/Whiskeyvaten. Varkensvlees en kip vind ik zelf het lekkerst, maar ik wil meer gaan doen met rund. Een eerste poging met brisket was niet eens zo slecht maar die moet ik duidelijk nog beter oefenen.

Ik zal spoedig wat bereidingen posten in het plaatjesforum. Tot gauw!

Bakmeel

Welkom Bouke, veel plezier en inspiratie hier!

Leuke uitgebreide intro... jij past hier wel!

Welkom Bouke-Bakmeel! Veel plezier hier op het forum!

Welkom Bouke!

Lekker aan de slag met de bakmeel! deze maand is het onderwerp van de fotowedstrijd hamburger 😜

Hoi Bouke, welkom bij het Genootschap

Welkom Bouke!

Al lekker aan het bbq geweest zo te lezen.

Terug
Bovenaan Onderaan