BasBQ
Beef en Steak

Bakkers klaar, bakken maar

 
 

Bas Post

Vuurmaker
Berichten
74
Tussen de bedrijven door vandaag samen met mijn vrouw ook nog de tijd gevonden om appeltaart te maken. Geen kant en klaar deeg uit een pakje, maar alles volgens grootmoeders recept.
Bij het maken alleen helaas iets te weinig deeg om te bovenkant te versieren, maar dat mag de pret niet drukken. Uiteindelijk de appeltaart 120 min op 170 graden gehad. Aan het einde liep de temperatuur iets te snel op waardoor de bovenkant een beetje te snel verkleurde.
Al met al een heerlijke appeltaart geworden! Volgende keer alleen het deeg iets smeuïger maken, deze was mooi droog alleen wat kruimeling geworden en nog wat variaties in de vulling proberen.

c8c648210a9077d501650f922a42c973.jpg

09d1bb9a1f95c1eb99c3ccb4091f54fd.jpg

8b88dc7ab7b24238aed76345a9d7154e.jpg

c459de95d90bf04f484065576e5d4f6c.jpg

4ad3f57da1d4ea664396c1bac6293afa.jpg

486f94b25af60d6f57e1f181ed20651b.jpg

710dec4e58814fcca0b23be545465713.jpg
 
Mooi gemaakt, iets dunner deeg dan heb je genoeg voor de bovenkant. Alhoewel het er vast niet minder om gesmaakt zal hebben.
 
Ziet er goed uit, krijg hierdoor steeds meer interesse van appeltaart van de bbq, is het de moeite waard qua smaak om hem te bereiden op deze manier?
 
Ik moet de appeltaart nog steeds eens een 2e kans geven. Snel eens doen. Kan ik lekker met de dochters doen.
Ziet er iig heerlijk uit. Zal smaken zo bij de koffie.
 
Mooie Taart geworden, van mij mogen de stukjes appel fijner, maar dat is persoonlijk.
Hier hangen de appels nog aan de boom dus nog een paar dagen wachten.
 
Goed gelukt man. Ziet er heerlijk uit.
@Hans : wat Is die lekker hé, whisky pecan 😋
 
Mooi gemaakt, iets dunner deeg dan heb je genoeg voor de bovenkant. Alhoewel het er vast niet minder om gesmaakt zal hebben.

Dankje! Ja de randen kunnen de volgende keer wel iets minder dik ja, maar ik moet ook een beetje sleutelen aan het recept. De korst was nu vrij droog geworden en kruimelig geworden.
 
Ziet er goed uit, krijg hierdoor steeds meer interesse van appeltaart van de bbq, is het de moeite waard qua smaak om hem te bereiden op deze manier?

Je proeft wel dat hij niet uit de oven komt maar van de bbq. Omdat je er geen rookhout bij doet valt deze smaak wel mee hoor. Ik zou er ook zeker geen rookhout bij doen want dat wordt veel te overheersend en is zonde van de taart.
 
Mooie Taart geworden, van mij mogen de stukjes appel fijner, maar dat is persoonlijk.
Hier hangen de appels nog aan de boom dus nog een paar dagen wachten.

Dankje! Die grote stukjes zijn van de hand van mijn vrouw . Volgende keer mogen ze van mij ook wel wat kleiner en er mag ook wel wat meer vulling in .
 
Dankje! Die grote stukjes zijn van de hand van mijn vrouw . Volgende keer mogen ze van mij ook wel wat kleiner en er mag ook wel wat meer vulling in .

Maar niet te veel want anders is het taart deeg wel gaar maar de vulling nog niet, veel doen kom je vanzelf op de juiste verhouding. ;)
 
Maar niet te veel want anders is het taart deeg wel gaar maar de vulling nog niet, veel doen kom je vanzelf op de juiste verhouding. ;)

Haha ja gewoon blijven oefenen. Goede reden om regelmatig taart op de bbq te maken. Ik denk dat als we de stukje ook wat kleiner maken, dat de vulling ook wat compacter is en niet zoveel meer in zal klinken tijdens het bakken.
 
Is toch heerlijk dit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan