BasBQ
Beef en Steak

Bacon or no bacon

 
 
 

Poetsertje

Pitmaster
Berichten
502
Abt, kip, varkenshaas of garnalen, alles smaakt beter met bacon.

Maar welke bacon bedoelt men nou eigenlijk, sterker nog: Bedoelt men wel wat wij hier
in Nederland bacon noemen.

Dit zie ik 99/100 keer als ik naar bacon zoek:

smoked%20bacon.jpg


En dan meestal alleen met het ronde gedeelte en niet zo zeer met het wat vettere staartje er aan.
(en tenenkrommend dun gesneden)

Maar in veel receptenboeken en filmpjes zie ik deze:

PFO6512.jpg


Hebben wij hier in nederland daar niet gewoon 86 andere namen voor verzonnen afhankelijk van het recept.
Ontbijtspek, zeeuwsspek, gildespek of pannekoekenspek?
Het wikkelen van je vlees of pepers gaat in die spekvarianten namelijk een stuk beter dan in de ronde versies.

Trek ik de juiste conclusie ik kan ik gewoon ontbijtspek halen in het vervolg?
Of toch beter: ??
 
Ik denk dat wij hier met bacon ontbijtspek bedoelen, op het genootschap. Ik gebruik het in ieder geval altijd om dingen te omwikkelen. Die van de AH werkt voor mij heel fijn.
 
die laatste gebruik ik inderdaad ook altijd, en ik denk de meeste wel hier
 
de bacon op de bovenste foto is ook volgens mij moeilijker te vinden in nederland.
uit ervaring weet ik wel dat deze geserveert wordt in de nederlandse off shore dus het moet wel te krijgen zijn
 
Ik gebruik vaak katenspek. Als ik dikke plakken wil haal ik die bij de slager, van ontbijtspek of iets dergelijks en dan vers laten snijden. Dat kan wellicht bij de grotere supermarkt ook gewoon.
 
Ik gebruik pakjes van de LIDL, maar de lange of grote versies zoals ze deze vaak in de USA gebruiken kom ik hier zelden tegen
 
Die eerste foto is wat Engelsen bacon noemen. Wat "wij" hier bedoelen is bacon gemaakt van buikspek, gerookt ontbijtspek dus.

Katenspek is een heel ander proces en zal dus ook een ander eindresultaat opleveren. En dat Engelse spul krijg je niet krokant.

En de Bacon or no Bacon is natuurlijk geen vraag, Altijd bacon!
 
everything taste better with Bacon, zoals het motto van JD's is! ;)
 
hmmmm bacon........ ;D
 
Bacon is gewoon onmisbaar bij gerechten. Het is een soort duct tape ;).

3yby3yny.jpg
 
Frits zei:
Bacon is gewoon onmisbaar bij gerechten. Het is een soort duct tape ;).

3yby3yny.jpg

Mhoehahahaha...

Nog 1 pakje engelse bacon over en als die op is gaan we aan de ontbijtspek.
 
De bacon van de bovenste foto kan ik "gewoon" bij mijn slager krijgen. Maar ik gebruik het liefst ontbijtspek van de AH, want dat zijn van die mooie lange stukken.
 
En AH snijdt ze niet zo dik! Anders wordt het soms zo'n deken om je gerecht - al is dat natuurlijk persoonlijk ;)
 
Hier ook de AH ontbijtspek ;D
 
Frits zei:
Bacon is gewoon onmisbaar bij gerechten. Het is een soort duct tape ;).

Dat is een hele mooie analoog Frits!
 
Terug
Bovenaan Onderaan