BasBQ
Beef en Steak

Bacon Day - On the Way!

Daarom plan ik dus niks vandaag, je weet nooit hoe het gaat met de interne temperatuur en de externe factoren. Dacht dat mijn bacon te snel ging, maar is nu al even stabiel op 58 graden.
 
Ik begin laat in de middag of vanavond........zou het wat droger worden??????/
 
Hij gaat lekker
e5cdecfac5d5dc6e808dae804a3215b0.jpg
 
Moet ik me zorgen maken over mijn stukje buikspek?
Zoals eerder geschreven, ben ik niet zeker welke soort colorozo ik kreeg van de slager. Ik vermoed wel dat het juist zal zijn.

Na een weekje pekelen zit er amper vocht in de zak en is het stukje buikspek een beetje grauw aan ??n zijde. Ik vind dat de structuur eigenlijk ook niet echt veranderd is.

Maak ik me teveel zorgen of niet?

IMG_20150905_124750_zpsvgbi7di7.jpg


IMG_20150905_124758_zpsced2bgd3.jpg


IMG_20150905_124822_zpsigdgcm7z.jpg
 
En het feit dat ik zo weinig vocht heb en dat het niet helder is? Het vocht is ondoorzichtig, precies troebel appelsap.
 
Over het vocht zou ik me niet teveel zorgen maken, bij mij zit er ook vaak niet teveel vocht in het zakje.

Je vlees voelt meestal iets stugger aan.

Gewoon goed laten drogen in de koelkast en dan roken zoals voorgeschreven.
 
Frits zei:
Over het vocht zou ik me niet teveel zorgen maken, bij mij zit er ook vaak niet teveel vocht in het zakje.

Je vlees voelt meestal iets stugger aan.

Gewoon goed laten drogen in de koelkast en dan roken zoals voorgeschreven.

Bedankt!
 
Ik zie verschillende kerntemperaturen. Ik ga zelf naar de 65 graden toe. Zit ik dan safe?
 
Thanks, mijn eerste bacon.. Heb mazzel dat de plaatselijke makreelrokerij ook bezig is. Wat een rook.. (Moet een beetje rekening houden met de buren..)
 
Er gaan vandaag en morgen heel veel varkens voorbij komen via foto..... :p
 
Wat is wijsheid... Straks na afkoelen nog even vacumeren om zodoende de rook nog wat verder te laten inwerken? Is het goed in te vriezen of gaat daarmee smaak verloren?
 
De rook zal niet verder intrekken, invriezen gaat heel goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan