BasBQ
Beef en Steak

Bacon Day - On the Way!

 
 
 
 
 

Sander72

BBQ Junkie
Berichten
6.772
Beste BBQ-vrienden!

We zijn onderweg... ik maak Maple & Bourbon Cured Bacon with Black Pepper!

Ben een dagje eerder begonnen met pekelen omdat ik straks naar The Swamp Boys mag in Scheveningen, Yihaw!









Ben je zelf ook al begonnen en onderweg... deel je vorderingen hieronder... leuk!

Have a Happy Bacon Day 5th of September!  :D
 
Wat een zwaar leven heb je toch Sander.... ;)

DMM zei:
Ooo, dan mag ik ook wel beginnen ! Is dit ook voor zo'n koel bacon-stickertje ?  :D
Jep. Het enige wat je hiervoor moet doen is op International Bacon day bacon, of iets met bacon, te maken en de resultaten met ons te delen!
 
Here we go! Nogmaals dank voor het Leo zout!!

4398ae2e6f610e539418aed0b07fe6fa.jpg
 
Ik ben inmiddels ook onderweg. Vergat alleen foto's te maken, maar dat is nu nog niet zo erg. Heb wel gelijk een Salter dieetweegschaal besteld, dan kan je tenminste wat makkelijker/preciezer de ingredi?nten afwegen.
 
Ik heb net al lekker gemasseerd en de zak gedraaid... gaat lekker! ;)
 
a894e8451ddddeb6e38111eae20a7ae3.jpg


Daaaaaaaar gaaaaan ze....
En zoveel schoonheid heb ik nooit verdiend...

Bij gebrek aan de juiste hoeveelheid maple syrup, een ander ingredi?nt toe gevoegd...
Mogelijk niet iets wat je zomaar even zou doen...

Bevindingen later... ;)
 
ThrowonD zei:
Bij gebrek aan de juiste hoeveelheid maple syrup, een ander ingredi?nt toe gevoegd...
Mogelijk niet iets wat je zomaar even zou doen...

Appelstroop?  ;)
 
Sander72 zei:
ThrowonD zei:
Bij gebrek aan de juiste hoeveelheid maple syrup, een ander ingredi?nt toe gevoegd...
Mogelijk niet iets wat je zomaar even zou doen...

Appelstroop?  ;)


Die was ook op..., en de molase ook...
 
Ooooh, dan weet ik het al... kippensoep!
 
Sander72 zei:
ThrowonD zei:
Bij gebrek aan de juiste hoeveelheid maple syrup, een ander ingredi?nt toe gevoegd...
Mogelijk niet iets wat je zomaar even zou doen...

Appelstroop?  ;)

Dat was wel mijn fail-safe voor het misgrijpen van de maple syrup..
 
JaapAap zei:
kan ik bij mijn standaard bacon ook gewoon een scheut JD toevoegen of raak hierdoor het proces uit balans?

Zou ik zo niet weten. Wat je eventueel kan doen en wat geen nadelig effect heeft op het pekelproces is tijdens het drogen je buikspek een paar keer met een beetje JD of andere whisky/whiskey bestrijken.
 
Ceriel zei:
Wat een zwaar leven heb je toch Sander.... ;)

DMM zei:
Ooo, dan mag ik ook wel beginnen ! Is dit ook voor zo'n koel bacon-stickertje ?  :D
Jep. Het enige wat je hiervoor moet doen is op International Bacon day bacon, of iets met bacon, te maken en de resultaten met ons te delen!
Shit, dan was ik een week te vroeg met m'n fatty. Zaterdag dan maar weer 1 maken. Is er een special Bacon Day draadje?
 
JaapAap zei:
kan ik bij mijn standaard bacon ook gewoon een scheut JD toevoegen of raak hierdoor het proces uit balans?

Natuurlijk, overal kan een scheut JD bij... OVERAL!
 
Sander72 zei:
JaapAap zei:
kan ik bij mijn standaard bacon ook gewoon een scheut JD toevoegen of raak hierdoor het proces uit balans?

Natuurlijk, overal kan een scheut JD bij... OVERAL!

Vanavond eens bij de 60 graden was doen..........JD flavoured towels...... :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan