BasBQ
Beef en Steak

Bacon Bomb

 
 
 
 
 

McPeet

Gemarineerd
Berichten
1.650
De hele week keek ik al uit naar vandaag. Had het plan opgevat om een met kaasmacaroni gevulde bacon bomb (fatty) te maken. En ik moet zeggen, die was goed gelukt. Als eerste kaasmacaroni gemaakt. Na het afgieten van de macaroni cheddar en mozarrella toegevoegd aan de macaroni en alles goed door elkaar gehusseld. Gestort op stuk bakpapier en opgerold. Aflaten koelen op daarna oplaten stijven in de koelkast. Terwijl macaroni stond te koken, erboven in een vergiet prei gestoomd. Na het vlechtwerk gehakt erop gedaan, vervolgens de gestoomde prei en tot slot de kaasmacaroni. Alles opgerold en op de Q. Gerookt met kersenhout en na 1,5 uur op 175 gr was de bomb klaar. Beetje SSS suas erop, daarna was het weer genieten.


Het vlechtwerk

Klaar met vlechten (jammer dat die plakjes altijd zo kort zijn)

Alle ingredi?nten bij elkaar

Op transport plankje, tijd om naar de Q te gaan

Na 40 min even draaien

Temperatuur is goed

Heerlijk met die kaasmacaroni

Coleslaw met druiven deed het er goed bij
Bedankt weer voor het kijken
 
ziet er goed uit, leuke variatie van de fatty
 
Calorie?n bommetje!!  :D
Ziet er geweldig uit.
 
aaaaaaaaahrg! hier mag wel een waarschuwing bij, voor mij en al mijn macaroni-fobie lotgenoten (ahum).

zeg je beacon weave en gehakt en prei kunstwerken ziet er puik uit! alleen die macaroni, misdadig  ;)

wat voor gehakt had je gebruikt? ik vind het soms wat droog en ik geef het (te magere, moderne) rundergehakt daar dan de schulld van...
 
Lekker en idd mooi vlechtwerk.
 
mooi verslag en sessie, kheb eingelijk bewust geen todoo lijst want die wordt toch meest alleen maar langer maar deze variatie schept meer mogelijkheden  :-? en maak dr wel 1tje dus.

vraag me wel af hoe heet en mischien droog die gehakt aan de buitenkant is terwijl je de inmiddels al gare maceroni kern op 66 graden meet??
 
Wauw wat een kunstwerk ziet er super uit! Wat een werk dat vluchten!
 
Slik, kwijl..... :D
 
AV zei:
mooi verslag en sessie, kheb eingelijk bewust geen todoo lijst want die wordt toch meest alleen maar langer maar deze variatie schept meer mogelijkheden  :-? en maak dr wel 1tje dus.

vraag me wel af hoe heet en mischien droog die gehakt aan de buitenkant is terwijl je de inmiddels al gare macaroni kern op 66 graden meet??
Gehakt was zeker niet droog. Heb rundergehakt van de slager genomen, en die temperatuur is van het gehakt, net achter het spek. Macaroni was heerlijk, kaas nog net een beetje "vloeibaar".
 
Deze kende ik nog niet, maar weet zeker dat onze kids hier dol op zijn. Moet dus op de to do lijst!
 
Top idee en mooi gedaan!
 
Een zeer lekker kunstwerkje heb je daar gevlochten, ik wil ook een versnelling hoger.....proberen  ;)
 
Dat kan nooit heel goor zijn :)
 
Mooie afwerking!
 
Terug
Bovenaan Onderaan