BasBQ
Beef en Steak

B&B Yakitori

 
 
 
 

PH met een F

Pitmaster
Berichten
516
Borrels en bites. Ik hou van beide. laat ik daar maar mee beginnen. Het onderwerp van de fotowedstrijd deze maand sprak me dan ook wel aan
Omdat bij ons in huis de Aziatische smaken populairder zijn dan de 'usual suspects' uit Amerika met barbecue saus, kies ik voor onze zonnige middag bites voor Yakitori. Drie soorten.

Als eerste een octopus yakitori met een ponzu en wasabi dipsausje

als tweede een shiitake yakitori met soja en knoflook dipsaus

en als derde een pittige kip yakitori met gojuchang dipsaus


als er belang bij is kan ik de exacte recepten plaatsen.

De octopus, de shiitake en de kip kregen alle drie een marinade, allemaal met een basis van soja, sake, mirin, gember en iets zoets. suiker of honing. Een beetje in verschillende hoeveelheden en de shiitake kregen er wat meer knoflook en wat koji bij. De octopus wat sesamolie. Ach, eigenlijk wat me er maar lekker bij leek.
d3754d04affebb2cada32b77b99f5245.jpg


Na een half uurtje (zo ongeveer) marineren heb ik alles op stokjes geprikt en lekker gegrild op de Q.
Zo'n drie minuten per kant, kwam het op neer. De shiitake waren iets eerder klaar en de kip yakitori heb ik nog heel even op het indirecte gedeelte laten garen.
03dbc590f88271d0aaad0a247bbb28eb.jpg




Een paar heerlijke dipsausjes er bij en het was smullen geblazen!
Thanks voor 't onderwerp,[mention]Zzzjon [/mention]. Het heeft een heerlijke middag snack opgeleverd!

1eed4af6098192bd6584cbb4db563bd5.jpg


99e8d93bfec6c6aa924a9faec70b153c.jpg


b8207187cf0fbf0461e583dcf1ac582f.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wat een heerlijke plaatjes weer!

Ik ben echt stikjaloers op jou kennis van de Aziatische keuken.

Succes met de wedstrijd.
 
Het water loopt me in mijn mond. Schitterende foto’s.
 
Ziet er allemaal weer zeer smakelijk uit. 😜
 
Lust ik wel!
 
Magnifiek!

Octopus zou ik ook eens graag willen proberen op de bbq.

Thanks :)
Kleine stukjes zoals ik hier heb (van de amazing oriental) kunnen zo op de gril. Als je met hele tentakels gaat werken moet je ze voorkoken. ‘T is heerlijk met dat grilstreepje er op.
 
Thanks :)
Kleine stukjes zoals ik hier heb (van de amazing oriental) kunnen zo op de gril. Als je met hele tentakels gaat werken moet je ze voorkoken. ‘T is heerlijk met dat grilstreepje er op.

Ik heb toevallig een bezoekje aan de amazing oriental op de planning staan morgenmiddag. Heb jij hier die ingevroren stukjes voor gebruikt? Dan ga ik namelijk zeker een zak meenemen voor komend weekend :love:
 
Ik heb toevallig een bezoekje aan de amazing oriental op de planning staan morgenmiddag. Heb jij hier die ingevroren stukjes voor gebruikt? Dan ga ik namelijk zeker een zak meenemen voor komend weekend :love:

Ja.
Altijd leuk om daar een rondje te winkelen :) have fun!
 
Geweldig verhaal!! prachtige foto's voor de inzending
 
BAM, mooi man, lijkt me heerlijk
 
Terug
Bovenaan Onderaan