In het kader van de fotowedstrijd van deze maand met het thema 'asperges' dacht ik och doe ook maar eens mee.
Het Menu:
Asperges (vd Q uiteraard)
Zalmmoot op een cederhouten plankje
Tagliatelle met een spinazie/room sausje
Eerst heb ik de zalm drooggedept met keukenpapier, peper zout en dille erop gedaan en op het plankje gelegd.
De plankjes heb ik 10 minuten op direct vuur gelegd tot het goed rookte, toen indirect verder laten garen.
De asperges heb ik geschild en aan stokjes geregen. Dat is makkelijker met omdraaien.
Deze heb ik ingesmeerd met olie, peper en zout en een beetje gemalen knoflook granulaat.
Deze eerst op direct vuur gegrild en vervolgens iets hoger gelegd.
In die tussentijd heb ik de Tagliatelle gekookt en spinazie doen wokken met wat peper en zout en daar kookroom bij gedaan. Dus een simpel roomsausje gemaakt.
Toen dat allemaal klaar was heb ik mn bordje doen opmaken.
En ik moet zeggen het heeft gesmaakt
De gasten hebben weer gesmuld en wij ook.
Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk
Het Menu:
Asperges (vd Q uiteraard)
Zalmmoot op een cederhouten plankje
Tagliatelle met een spinazie/room sausje
Eerst heb ik de zalm drooggedept met keukenpapier, peper zout en dille erop gedaan en op het plankje gelegd.
De plankjes heb ik 10 minuten op direct vuur gelegd tot het goed rookte, toen indirect verder laten garen.
De asperges heb ik geschild en aan stokjes geregen. Dat is makkelijker met omdraaien.
Deze heb ik ingesmeerd met olie, peper en zout en een beetje gemalen knoflook granulaat.
Deze eerst op direct vuur gegrild en vervolgens iets hoger gelegd.
In die tussentijd heb ik de Tagliatelle gekookt en spinazie doen wokken met wat peper en zout en daar kookroom bij gedaan. Dus een simpel roomsausje gemaakt.
Toen dat allemaal klaar was heb ik mn bordje doen opmaken.
En ik moet zeggen het heeft gesmaakt

De gasten hebben weer gesmuld en wij ook.

Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk

Laatst bewerkt: