BasBQ
Beef en Steak

Asperges met zalm op een cederhouten plankje

 

Coll

Kooltjesharker
Berichten
175
In het kader van de fotowedstrijd van deze maand met het thema 'asperges' dacht ik och doe ook maar eens mee.

Het Menu:
Asperges (vd Q uiteraard)
Zalmmoot op een cederhouten plankje
Tagliatelle met een spinazie/room sausje


Eerst heb ik de zalm drooggedept met keukenpapier, peper zout en dille erop gedaan en op het plankje gelegd.

De plankjes heb ik 10 minuten op direct vuur gelegd tot het goed rookte, toen indirect verder laten garen.

De asperges heb ik geschild en aan stokjes geregen. Dat is makkelijker met omdraaien.
Deze heb ik ingesmeerd met olie, peper en zout en een beetje gemalen knoflook granulaat.

Deze eerst op direct vuur gegrild en vervolgens iets hoger gelegd.

In die tussentijd heb ik de Tagliatelle gekookt en spinazie doen wokken met wat peper en zout en daar kookroom bij gedaan. Dus een simpel roomsausje gemaakt.

Toen dat allemaal klaar was heb ik mn bordje doen opmaken.

En ik moet zeggen het heeft gesmaakt
De gasten hebben weer gesmuld en wij ook.

65aa5c72049bff5b16384a0567bc6069.jpg
16f920d38fc56b31312b9ca741ea0008.jpg
a1d1c830dbb188ead7f2f0cb7d954a54.jpg
3c302e72df9156d27e1fdb8bdfdc671b.jpg
a4ae2e81d1fd13443bee218ee055c090.jpg
8c1df88fb9a6265cb5717b16f302c970.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk
5fb76cbc0191985520afeda2e4c66fcd.jpg
8a3383645b332d2de35397b359d50d85.jpg
da7c1a5ac90ef743d409a7c9c3a14e35.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wow Coll, erg mooi culinair kunstwerkje!
 
Nouuuuu kunstwerk ist niet..... gewoon op het bord gedaan.

Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk
 
Lijkt me lekker maar heb je ook foto's van de bereiding op de BBQ?
Zo niet, dan kun je niet meedoen aan de fotowedstrijd en moet ik deze verplaatsten naar de rookkamer. En vooral de eerste geen fotowedstrijd deelname lijkt me erg jammer
 
Lijkt me lekker maar heb je ook foto's van de bereiding op de BBQ?
Zo niet, dan kun je niet meedoen aan de fotowedstrijd en moet ik deze verplaatsten naar de rookkamer. En vooral de eerste geen fotowedstrijd deelname lijkt me erg jammer
Die staan erbij toch? Of ben ik nou scheel

Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk
 
Lijkt me lekker maar heb je ook foto's van de bereiding op de BBQ?
Zo niet, dan kun je niet meedoen aan de fotowedstrijd en moet ik deze verplaatsten naar de rookkamer. En vooral de eerste geen fotowedstrijd deelname lijkt me erg jammer
Ik was scheel.... thx dat je me dat ff meld.
Had 9 foto's geupload en blijkbaar had hij niet alle (de belangrijkste) niet gepakt

Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk
 
Die staan erbij toch? Of ben ik nou scheel

Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk
Neem een ander in de maling AUB. Je hebt je draadje zojuist aangepast. Prima, maar zeg dat dan eerlijk

Edit:
Je was me voor ik trek mijn conclusie in, excuus
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Coll
Neem een ander in de maling AUB. Je hebt je draadje zojuist aangepast. Prima, maar zeg dat dan eerlijk.
Lees aub mn vorige reactie.... dan weet je wat is gebeurd.
Maar het is nu idd aangepast. Hij had niet alle foto's geupload denk dat ik te snel ben geweest met plaatsen. Next time check check dubbel check. Thx voor de melding.

Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk
 
Lees aub mn vorige reactie.... dan weet je wat is gebeurd.
Maar het is nu idd aangepast. Hij had niet alle foto's geupload denk dat ik te snel ben geweest met plaatsen. Next time check check dubbel check. Thx voor de melding.

Verstuurd vanaf mijn SM-N986B
Je was me net voor. Daar heb ik ook mijn excuses voor gemaakt. Via een edit zie hierboven
 
hmmm. had graag aangeschoven. lekker maaltje hoor
 
  • Leuk
Waarderingen: Coll
Je was me net voor. Daar heb ik ook mijn excuses voor gemaakt. Via een edit zie hierboven
Helemaal goed hoor. Maar dacht wtf ik had die toch ook geupload maar blijkbaar waren die dus niet geupload...
Geen kwade gezichten hoor, ben al lang blij dat je hierop aansprak anders was alles voor niks geweest


Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk
 
Ziet er allemaal heerlijk uit!

Succes met de wedstrijd!
 
  • Leuk
Waarderingen: Coll
Wat een mooie creatie, top inzending!
 
  • Leuk
Waarderingen: Coll
Mooie inzending, succes met de fotowedstrijd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Coll
Mooie inzending had ik gelust succes 👍🏻
 
  • Leuk
Waarderingen: Coll
Mooie inzending. Asperges met pasta moet ik dringend eens gaan maken. Zeker in combinatie met zalm. Lijkt me heerlijk. TNX voor de inzending. Zier er erg lekker uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Coll
Terug
Bovenaan Onderaan