BasBQ
Beef en Steak

April 2012 - Varkenshaaskarbonades Calzone - Recept

In het kader van inhalen, heb ik deze bijdrage ook gemaakt.

De ingredienten:
20140105-_MG_0696.jpg


Mijn dochter is aan het vullen (en ja ze heeft hierna de nagellak van haar nagels gehaald =)) )
20140105-_MG_0701.jpg


20140105-_MG_0699.jpg


20140105-_MG_0702.jpg


Zo zagen ze er uit toen ze van de Q af kwamen:
20140105-_MG_0703.jpg


En op deze manier vonden we het een makkelijke zondag avond maaltijd:
20140105-_MG_0704.jpg
 
Ik mis de salie.... =))

En een foto doet het niet goed....
Maar verder? Doet U maar!
 
Hier stond vandaag de Steven & Me #3 op het menu.

IMG_2343.JPG

De ingredienten (salie en basilicum niet op foto), hier ook varkensfilet gebruikt, de provolone is een wat subtiele kaas.
Dit kwam uiteindelijk helemaal goed icm het vlees

IMG_2345.JPG

De calzones klaar voor de Q

IMG_2346.JPG

Als sidedish groene asperges in seranoham en atomic buffelo turds (alleen op high fast ipv 2uur slow)

IMG_2350.JPG

Hier op het bord een heerlijk gerecht. De kruiden en vulling zijn toppers!

IMG_2352.JPG

Als desert een LavaCake op 180C voor 20 minuten

IMG_2357.JPG

De calzone was heerlijk en de Lavacake met karamelhart van MrMannetje maakte het plaatje compleet!
 
Esther wil wel bij jou dit heerlijke gerecht eten. maar niet mijn spareribs.
Maar ja misschien zou ik dat ook doen.
Ziet er erg goed uit dennis.
Art
 
Hier mijn eerste Steven & Me.
Ik heb varkensfilet gebruikt ipv varkenshaaskarbonades en de vulling bestond uit mozzarella, parmaham en Chorizo.
Geserveerd heb ik ze met hasselbacks en wat opgewarmde tomaat, sjalotjes en paprika.






















 
Dat ziet er goed uit!
 
Die zou ik ook zomaar lusten!
 
Bijna de laatste  "inhaal-Steven":

Ik heb schnitzels gebruikt ipv haaskarbonade/filet. Deze eerst tussen folie lekker platgeslagen

KnKzr2J.jpg


Schnitzel belegd met de vulling en 2e lapje erbovenop. Geheel aan elkaar gestoken met cocktailprikkers, peper en zout met olijfolie ingewreven en bestrooid met gedroogde salie.
Erbij groene asperges, met peper, zout en olijfolie

LpdpqwN.jpg


4x3 minuten op de gasser, asperges 2x3 minuten

7mATeg5.jpg


De resultaten:

zmefHKV.jpg


HnCGpRo.jpg


En wat vonden we ervan? Lekkere vulling, pecorino en salami goed te proeven. Ook de schnitzel ipv de haaskarbonade is goed bevallen. Er gaat vaker vlees gevuld worden op deze manier!

 
Goed bezig Ceriel!
 
Hey Ceriel, 19e pas, hahahahaha
Nog even en je hebt alle Steven's van het forum gehad :>

p.s. ziet er weer lekker uit man!!!
 
Die steven van vorige week smaakte naar meer.
Dus hierbij de 2de steven. wel erg leuk zo met die uitdagingen.

ik had ook geen provolone kunnen vinden. Heb er daarvoor in de plaats 3 met gorgonzola en 3 met blauwe ader kaas (die kaas doet het altijd goed bij vrouwlief). en had laast wat hamlappen gevonden.

Sz6qh5QtBJOpOg3XyNSswRzjrbISh7oHm9-EqQbHTgM=w258-h193-p-no


Juist ja hamlappen. Nou dat bleek nog verrot lastig om daar een beetje fatsoenlijke zakjes in te maken :(. maar ja dan moet je doorzetten ook.
dus wat creatiever met de sateprikkers, en in sommige stukje meerder zakjes gemaakt. :|
Cc04zYPBkfK8lXnl1eeb_DGrsFvd0NOud4qQzgXClbo=w258-h193-p-no


bbq aan. en erop.
IMG_0836.JPG
UJMIEKhwNyB0aGU297jaZKiJJehIq18dAaaiZ_0YAok=w295-h221-p-no


Werd wat lastig doordat sommige stukken minder of meer opgerolt en dus dik of dun waren. dus in 2en gesplits, probe eerst in kleinste van 6 en toen die 3 gaar waren  eraf en probe in grootste van 3.

IMG_0838.JPG


Wederom vergeten een foto te maken van opgedient bord. maar we aten er verse blad spinazie geroerbakt met knoflook en tagiatellie erbij.

Het was te merken dat de hamlappen nogal lek waren, er zat meer kaas op de kolen dan smeuig in vlees. Toch zat er nog wel wat kaas en samen met de ham en salami gaf dat een erg lekkere smaak.
De gorgonzola variant vond ik lekkerder dan de blauwe ader.
Ik ga dit zeker nog is doen maar dan let ik wat beter op op de mogelijkheid tot het maken van zakjes in het vlees.

Groet
KippetjeHaasje
 
Tjonge, dat ziet er allemaal geweldig uit. Weer wat voor op mijn todo. Ik hoop dat het een lange zomer wordt.  B-) :p
 
Terug
Bovenaan Onderaan