BasBQ
Beef en Steak

April 2012 - Varkenshaaskarbonades Calzone - Recept

wouw  piet, ziet er ook al zo mooi en lekker uit, zal de mijne straks ook posten, even goed wakker worden
 
Ziet er heerlijk uit, we moeten Steven maar eens vragen om hier te komen kijken als alle foto's geplaatst zijn.
 
leuk en goed idee Frits, kan hij zien war hij zijn toestemming aan heeft gegeven
 
En hier de resultaten van de Haagse jury.
Wij hadden erin, truffelsalami, italiaanse rauwe ham, en provalone picante. Basilicum uit pot in keuken.
246f4e75.jpg


Gevuld liggen ze op de plank, ik had de tandenstokers door de olie gerold, daardoor kwamen ze met eten heel makkelijk uit het vlees.
a28ff6b1.jpg


Verse salie, uit eigen pot naast voordeur.
82b6c296.jpg


Erbij, geroosterde paprikaslade. Lange klus, maar zo vreselijk lekker...
466e9caf.jpg


Zo kwam het van de Q, ik krijg de foto niet gekeerd....
04ba2aa4.jpg


Opemaakt bordje met geroosterde krieltjes erbij, met rozemarijn, en 6 tenen knoflook. Jammie!
ec9b17f6.jpg


Eindresultaat? We vonden het erg lekker, truffelsalami kwam niet echt uit de verf, provolone picante was een heel goed idee. Wil het nog wel eens maken, je kan varieren met de vulling.
Was fijn om Steven hier te hebben, ben benieuwd naar het volgende bezoek!





 
Mooi hoe de salie in het vlees is gebrand.
 
Mooie foto's allemaal.

Ik vind Dennis z'n manier van insnijden wel goed gevonden, krijg je minder kans dat de vulling er uit piept met zo'n kleine opening. Ben je stiekem plastisch chirurg Dennis?
 
Nee hoor, maar ??n van mijn andere helden Alton Brown vult ook weleens een pork chop en doet het dan ook zo, heb die manier dus maar aangehouden. Kwestie van via dat gaatje het zakje aan de binnenkant groter snijden.

Mooie gerechtjes allemaal mensen :D Leuk om te zien dat iedereen toch iets anders heeft ondanks dat we hetzelfde recept hadden :D
 
Steven is ook bij mij langs geweest deze maand,

Hier mijn ervaringen en foto's

Ik had bij B&S een varkensfile besteld en daar zelf mooie stukken van gesneden. Provalone heb ik ook niet kunnen krijgen vandaar dat ik er gruyere voor in de plaats heb gedaan.

IMG_4102.jpg

hier de varkensfilet van B & S

IMG_4103.jpg

we waren maar met z'n drieen dus 3 stukken gemaakt, hierbij de ham en salmi en de gruyere kaas

IMG_4104.jpg

klaar om op de bbq te gaan

IMG_4106.jpg


IMG_4107.jpg


IMG_4110.jpg

we hadden er een lekkere grote pof aardappel bij.

Wat vonden we ervan:
Het was een heerlijk gerecht, zeker voor herhaling vatbaar en dan eens  varieeren met de soorten vulling.
Heb het met plezier gemaakt en kijk uit naar zijn volgende recept
 
Geinig joh, je leest een receppie, en gaat het maken...Misschien voor jou ook eens een idee? ;)
 
Ook wij hebben het recept gemaakt.

We hebben varkensfilet gehaald bij de slager en de rest van de ingredienten bij een italiaans delicatessezaakje hier in de buurt.

Calzonevanhaaskarbonade001.jpg


filets gevuld, dit was nog een heel werk om alles in de filet te krijgen....

Calzonevanhaaskarbonade002.jpg
Calzonevanhaaskarbonade003.jpg


Ingesmeerd met olie, peper en zout en op de bbq neergelegd.

Calzonevanhaaskarbonade004.jpg


Ze hebben er 2 keer 12 minuten opgelegen, langer dan het recept maar was wel nodig.
Het was lastig om de binnenkant gaar te krijgen.

Calzonevanhaaskarbonade005.jpg
Calzonevanhaaskarbonade006.jpg


We hebben het gegeten met een koude pastasalade en een tapas van feta en olijven.

Het heeft ons prima gesmaakt.

Calzonevanhaaskarbonade009.jpg
Calzonevanhaaskarbonade011.jpg
 
mooie gevulde files Mike  :)
 
Ik begin hier behoorlijk honger van te krijgen.
 
Jawel ook ik heb Steven op bezoek gehad.
Vlees bij de keurslager laten snijden (had ze niet 2-2,5 cm dik liggen) en als bonus heeft deze het zakje er voor me ingesneden !
Ik heb alles kunnen gebruiken muv de provolone, maar de alternatieve droge mozzarella was prima. De salie heb ik gedroogd gebruikt
Ingesmeerd met walnoten olie en gedroogde salie
_DSC5611_DxO.jpg

Net van de Q af
_DSC5614_DxO.jpg

De binnenkant na ongeveer 2x 6 minuten
DSC05619_DxO.jpg

Gegeten met de Hasselback potatoe en Sweet onion
_DSC5618_DxO.jpg


En ook wij vonden het lekker.




 
ziet er idd lekker uit Mike, leuk dat er zoveel verschillende gerechten uit voortkomen
 
Mooie bordjes allemaal :D
 
Steven & Me & Centerparcs :D

Deze vakantie heb ik mooi de gelegenheid om een aantal Steven & Me gerechten in te halen!
Nou is mijn Duits redelijk, maar ik had toch enige moeite om bij de slager duidelijk te maken dat ik varkenshaaskarbonades nodig had! Het zijn dus varkenskarbonades met bot geworden.
Provolonekaas was niet te krijgen bij de diverse supermarkten dus heb ik maar een ander soort zachte kaas meegenomen. Het bleek na geproefd te hebben geitenkaas te zijn, ook een aanrader! Op goed geluk wel verse Salbie meegenomen, dit bleek bij thuiskomst inderdaad Salie te zijn :)
Het moet dus gaan lukken.
Het vlees heerlijk in de marinade en de BBQ aan het opstoken. Krijg nu al trek.



En dit zijn de verdere foto`s. Eerst het geheel op de Q.



En daarna het geheel op bord. Met wat little gem, tomaat, komkommer, lente uitje en gebakken bruine champignons  :p



Wij vonden het heerlijk. Een gerecht wat redelijk snel te maken is en toch net ff wat beter smaakt dan een standaard karbonade!

 
Terug
Bovenaan Onderaan