Tijdens onze reizen naar de VS komen wij regelmatig Applewood Smoked Bacon tegen op de menukaart. Deze Bacon wordt vaak verwerkt in een gerecht en is dus geen gerecht op zich. Als echte Bacon liefhebber heb regelmatig gerechten waarin deze Bacon verwerkt is besteld. Telkens was deze Bacon zalig. Veel lekkerder dan het spek dat we in Nederland kennen. Maar hoe komt dat? Is het de kwaliteit van het vlees? De wijze waarop het gepekeld is? Door het appelhout? Of is het gewoon vanwege het feit dat ik de VS altijd ophemel en ik het mijzelf gewoon in beeld?
Ik wilde er achter komen of wij met de middelen die wij in Nederland tot onze beschikking hebben ook deze hemelse Bacon kon maken. Hierbij een fotorapportage!
Livar of course!
De pekel:
In het zakje:
Na de pekelperiode:
Na de BBQ:
Portioneren:
en meteen een stukje uitgebakken voor de smaaktest:
Wat we ervan vonden? Best Bacon Ever! En dan overdrijf ik niet. Wat een smaak! Wat een feest! fantastisch recept!
Ik wilde er achter komen of wij met de middelen die wij in Nederland tot onze beschikking hebben ook deze hemelse Bacon kon maken. Hierbij een fotorapportage!
Livar of course!

De pekel:

In het zakje:

Na de pekelperiode:

Na de BBQ:

Portioneren:

en meteen een stukje uitgebakken voor de smaaktest:

Wat we ervan vonden? Best Bacon Ever! En dan overdrijf ik niet. Wat een smaak! Wat een feest! fantastisch recept!